Polskie ceny Hyundaia Instera zaczynają się od 103 900 złotych, ujawnił polski oddział Hyundaia, model dostępny jest w trzech wariantach wyposażeniowych oraz jako „uterenowiona” [wizualnie] wersja Cross. Hyundai Inster Cross z większą baterią kosztuje niecałe 140 000 złotych. Po uwzględnieniu dopłaty Mój Elektryk 2.0 kwoty stają się interesujące.

Aktualizacja 2024/12/11, godz. 12.30: tekst został zaktualizowany i odświeżony, żeby pojawiła się w nim polska cena Hyundaia Instera.

Hyundai Inster już przedstawiony

Instera opisujemy z nadzieją, że zaspokoi on rynkowe zapotrzebowanie na najtańsze auta elektryczne. Szaleństwa zakupowego się nie spodziewamy, ponieważ Polacy wysoko cenią sobie duże rozmiary, za optimum uznawany jest segment D, ewentualnie przełom segmentów C i D, a Inster ma 3,83 metra długości przy 2,58 metra rozstawu osi. Natomiast takie maluchy dobrze sprawdzają się w roli drugiego samochodu do domu czy auta do rozwożenia dzieci do szkół i szybkiego dojazdu do pracy. Przestronność kabiny Instera przypomina nam dawne Toyoty Yaris:

Hyundai Inster, miejsce z tyłu

Deklarowany zasięg WLTP Hyundaia Instera 42 kWh to 327 jednostek WLTP na 15-calowych stalowych felgach. Ten wariant – Hyundai Inster Standard Range – ma silnik o mocy 71 kW/97 KM u przyspiesza do 100 km/h w 11,7 sekundy. Wersja z baterią 49 kWh jest dynamiczniejsza, rozpędza się do 100 km/h w 10,6 sekundy.

Hyundai Inster: moc jak moc ładowania, konkurencja

Maksymalne moce ładowania są niemal identyczne jak maksymalne moce silników: mniejsza bateria przyjmuje do 73 kW, większa osiąga w szczycie 85 kW przy silniku napędzającym koła o mocy maksymalnej równej… 85 kW/116 KM. Co ciekawe, obydwa warianty mają z tyłu wielowahaczowe zawieszenie, na wybojach w zakrętach będą się więc prowadziły znacznie pewniej niż reszta konkurentów z segmentu A (patrz: Dacia Spring). Możliwości sugerują, że Hyundai chciałby trafić z Insterem do osób zainteresowanych dawnym BMW i3, ale nie jesteśmy pewni, czy mina zdziwionego pingwina mu to ułatwi:

Cena Hyundaia Instera prezentuje się tym atrakcyjniej, gdy uwzględnimy dofinansowanie Mój Elektryk 2.0. Wariant podstawowy po odliczeniu wszystkich możliwych dopłat i bonusów kosztowałby 63 900 złotych. W ofercie pojawi się około 10 lakierów, w tym cztery lakiery matowe. Wszystkie fotele w samochodzie składają się na płasko, mieści się tam materac o rozmiarach 2 x 1 metra.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 9 głosów Średnia: 4.4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: