Koreański koncern Hyundai-Kia zainwestuje w chorwacką firmę Rimac Automobili 80 milionów euro (równowartość 345 milionów złotych). Jak widać fachowość i innowacyjność są doceniane: 10 procent udziałów Rimaca ma już Porsche, 30 milionów euro w firmę włożył też chiński Camel Group.

Rimac, czyli piękny sukces małego producenta

Choć o marce Rimac cały świat usłyszał dopiero wtedy, gdy samochodem Rimac_One rozbił się Richard Hammond, chorwacki producent już wcześniej współpracował z Astonem Martinem, Koenigseggiem, Cuprą, Pininfariną, czy innymi, popularniejszymi markami – w tym choćby Renault.

> Panasonic: Produkcja Tesli Model Y doprowadzi do niedoborów baterii

Hyundai i Kia zdecydowały się na zainwestowanie w chorwackie przedsiębiorstwo 64+16 milionów euro. Strategiczna współpraca ma zaowocować wydajnymi samochodami elektrycznymi i zasilanymi ogniwami paliwowymi. Władze koncernu zachwycają się innowacyjnością i możliwościami Rimaca przy jego bogatym doświadczeniu i zaawansowanej wiedzy technologicznej.

Głównym produktem Rimaca jest dziś Rimac C Two, którego dane techniczne zwalają z nóg: 1 408 kW (1 914 KM) mocy generowane przez cztery silniki elektryczne (jeden na koło) pozwalają na rozpędzenie samochodu do 415 km/h i przyspieszenie do 97 km/h w około 2 sekundy.

Samochód dysponuje baterią o pojemności 120 kWh, co pozwala mu na przejechanie 436 kilometrów na jednym ładowaniu. W świecie elektryków C Two jest ewenementem: to jedyne dziś produkowane auto, które posiada skrzynie biegów z dwoma przełożeniami. Wkrótce taką skrzynię będzie posiadało także Porsche Taycan:

> Porsche Taycan – recenzja Automobile Magazine. Jednak z dwubiegową skrzynią biegów?

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]