Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Hyundai będzie miał nie jednego, lecz dwa tanie elektryki w segmencie i10. Najwcześniej od 2024 roku

Miesiąc temu pojawiły się przecieki, że Hyundai pracuje nad nowym elektrykiem, który rozmiarami będzie przypominał Hyundaia i10 (segment A). Teraz słychać, że będą to aż dwa małe i stosunkowo tanie auta. A jeśli tak, to podobne samochody elektryczne mniej więcej w tym samym czasie wprowadzi na rynek Kia, bo tak to się dotychczas odbywało.

Tanie elektryki za dwa lata. Czekamy, bo cóż nam innego zostało…

Jedno z nowych aut elektrycznych będzie klasycznym hatchbackiem, niczym spalinowy Hyundai i10. Drugie ma być crossoverem, bo teraz wszyscy chcą mieć w ofercie crossovery. Obydwa pojazdy stopniowo wyprą z rynku spalinowego i10. Nie wiadomo, jaka platforma zostanie wykorzystana do budowy aut, bo E-GMP wydaje się z założenia zbyt duża – gdy debiutowała nie pojawiły się żadne sugestie, że dałoby się ją przeskalować w dół poniżej segmentu C. Mimo tego auta mogą otrzymać nazwy Hyundai Ioniq 1 czy Hyundai Ioniq 2.

Spalinowy Hyundai i10 (c) Hyundai, 2021

Z wcześniejszych deklaracji wiemy, że auta powinny startować od około 20 000 euro, bo „wszyscy w branży wiedzą, że docelowa cena takiego pojazdu wynosi właśnie tyle” (źródło). W przeliczeniu na złotówki dziś jest to 93 500 złotych, sporo, jak na segment A, ale właśnie w tej okolicy zaczynały się niedawno najtańsze warianty Smarta EQ czy Nowego Fiata 500. Dla porównania: konfigurator spalinowego Hyundaia i10 startuje dla rocznika (2022) od kwoty 50 800 złotych.

W małych elektrykach nie należy się spodziewać gigantycznych zasięgów. Nastawmy się, że baterie będą miały dwadzieścia kilka kilowatogodzin pojemności i pozwolą na przejechanie stu kilkudziesięciu kilometrów. Gdyby koncern Volkswagena utrzymał na rynku VW e-Up i Skodę Citigo e iV, mogłoby dojść do walki o zasięgi 200+ – ale na razie praktycznie żadnemu producentowi nie zależy na oferowaniu tanich elektryków, skoro te same ogniwa Li-ion mogą sprzedać drożej w większych autach.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version