Czym jest HyperHybrid (hiperhybryda)? To pomysł firmy Obrist Powertrain na okres przejściowy między samochodami spalinowymi (dziś) a autami całkowicie elektrycznymi (w przyszłości).

HyperHybrid – hybryda plug-in z 2-cylindrowym silnikiem

Firma Obrist Powertrain chce ułatwić koncernom motoryzacyjnym przejście z samochodów spalinowych na auta całkowicie elektryczne. Austriacki producent opracował gotowe rozwiązanie, które może być zastosowane – tak to wynika z materiałów reklamowych – w niemal dowolnym aucie spalinowym.

Zestaw napędowy Obrist Powertrain składa się z dwucylindrowego silnika spalinowego, który pełni rolę generatora energii, baterii oraz silnika elektrycznego, który napędza koła. Silnik spalinowy nie jest w żaden sposób połączony z kołami, nie ma też skrzyni biegów. Bateria ma 11 kilowatogodzin pojemności, wystarczy więc na przejechanie około 50 kilometrów (producent mówi o 58 kilometrach NEDC).

Czy takie rozwiązanie ma sens?

Producent deklaruje, że w realnych zastosowaniach samochód Geely Emgrand EC 7 wyposażony w napęd Obrist Powertrain zużył 2,93 litra paliwa oraz 6,6 kilowatogodziny energii na 100 kilometrów. W trybie jazdy aktywnego generatora ładującego baterie, auto spaliło 4,75 litra benzyny na 100 kilometrów (pomiar NEDC).

Pomysł na napęd bardzo przypomina BMW i3 REx oraz Nissana Note e-Power, który pierwotnie dostępny był tylko w Japonii, a od 2018 roku jest sprzedawany także w Stanach Zjednoczonych. Obrist jednak nie chce sprzedawać samochodów, a gotowe zestawy do modyfikacji aut.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: