Ciekawe podsumowanie roku 2019. Według firmy analitycznej Jato Dynamics spośród wszystkich aut zelektryfikowanych – hybryd (HEV), hybryd plug-in (PHEV) i samochodów elektrycznych (BEV) – na terenie Europy najlepiej radziła sobie Toyota Corolla/Auris, czyli stara hybryda (HEV). Na drugim miejscu dojechała Toyota C-HR (HEV), na trzecim Toyota Yaris (HEV). Czwarta była Tesla Model 3.

Tesla Model 3 wprowadza nowe porządki. Czyli wywołuje zamieszanie

Toyota od wielu lat solidnie pracuje na swoją pozycję w Europie (Europe-23). Tesla Model 3 z kolei solidnie poprzestawiała rynek i z dnia na dzień wskoczyła na szczyty rankingów. Oto zestawienie najchętniej kupowanych aut zelektryfikowanych przygotowane przez Jato Dynamics (samochody elektryczne zostały zaznaczone pogrubieniem):

  1. Toyota Corolla/Auris Hybrid – 123 453 egzemplarze,
  2. Toyota C-HR Hybrid – 108 369 egzemplarzy,
  3. Toyota Yaris Hybrid – 104 607 egzemplarzy,
  4. Tesla Model 3 – 94 495 egzemplarzy,
  5. Toyota RAV4 Hybrid – 82 498 egzemplarzy,
  6. Kia Niro Hybrid, Plug-in Hybrid i e-Niro – 57 469 egzemplarzy,
  7. Renault Zoe – 45 682 egzemplarze,
  8. Mitsubishi Outlander PHEV – 33 862 egzemplarze,
  9. BMW i3 – 32 451 egzemplarzy,
  10. Nissan Leaf – 32 443 egzemplarze.

Hybrydy plug-in wyraźnie nie podbiły serc klientów, skoro pierwsza liczona samodzielnie znajduje się dopiero na 8. pozycji. Trudno też jednoznacznie zawyrokować, czy udało się to Kii, skoro pod uwagę brane są wszystkie warianty modelu Niro. Całkiem nieźle wypadł Renault Zoe, rozczarowuje natomiast Nissan Leaf. Japoński producent, który kiedyś był liderem w produkcji elektryków, teraz cudem zmieścił się w TOP10.

> Mitsubishi Outlander PHEV – cena w Polsce od 175 990 złotych. Dobrze jest!

Z wszystkich wymienionych powyżej modeli tylko trzy auta zanotowały spadki sprzedaży: Toyota C-HR Hybrid, Toyota Yaris Hybrid oraz właśnie Nissan Leaf. Pozostałe modele miały dwucyfrowe wzrosty, a Model 3 jest na liście nowicjuszem.

W 2019 roku stare hybrydy zagarnęły dla siebie 56 procent rynku wobec 59 procent rok wcześniej. Hybrydy plug-in straciły (19 -> 16 procent), a elektryki urosły (21 -> 28 procent).

> Volkswagen ID.4 na ulicach Szczecina. Zwróćcie uwagę na wnętrze [wideo]

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 12 głosów Średnia: 4.3]