Podczas salonu motoryzacyjnego w Szanghaju 2021 Huawei zaprezentowało hybrydę plug-in stworzoną wraz z marką Seres (dawniej: SF Motors) – model Seres SF5. Auto ma trafić do sprzedaży na terenie Chin, będzie kosztowało od 217 tysięcy juanów. W Polsce, pod uwzględnieniu transportu, cła i VAT-u, byłoby to około 190-200 tysięcy złotych.
Huawei Seres SF5 – hybryda plug-in z niezłym zasięgiem i doskonałym przyspieszeniem
Spis treści
Producent utrzymuje, że Seres SF5 będzie w stanie przejechać do 180 jednostek NEDC na jednym ładowaniu, co w najgorszym razie oznacza około 120 kilometrów realnie w trybie mieszanym (a prawdopodobnie około 140 km). Pojemności baterii nie podano, spodziewajmy się około 30 kWh. Kierowca będzie mógł naładować akumulatory na postoju albo – oczywiście – skorzystać z wbudowanego silnika spalinowego o pojemności 1,5 litra funkcjonującego w roli generatora energii. Producent nie zdradza, czy silnik spalinowy będzie mógł bezpośrednio napędzać koła, zapowiada natomiast do 410 kW ( 557 KM) mocy i 4,7 sekundy do 100 km/h, co jest świetnym wynikiem.
Seres SF5 ma być dostępny w wariantach z napędem na jedną oś (od 216,8 tys. huanów) oraz na obie osie (od 246,8 tys. juanów). Oprogramowanie Huawei HiCar ma gwarantować daleko idącą integrację auta ze smartfonem, który człowiek trzyma w kieszeni, a obsługa technologii V2V (Vehicle-to-Vehicle) pozwoli na awaryjne podładowanie innego elektryka lub hybrydy plug-in.
NEV-y i jazda autonomiczna
To nie koniec: oprócz wejścia w rynek aut zelektryfikowanych i elektrycznych Huawei zapowiada miliardy dolarów inwestycji w technologię jazdy autonomicznej (źródło). Chiński gigant twierdzi nawet, że „w niektórych dziedzinach już wyprzedził Teslę” – bo obecna technologia Huawei pozwala na przykład na pokonanie ponad 1 000 kilometrów bez interwencji człowieka-kierwcy. Autonomiczne samochody elektryczne będą nosiły oznaczenie Huawei i będą produkowane przez grupy BAIC, Changan oraz GAC.
Wszystkie ilustracje: Seres SF5 (c) Huawei