Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Horse Powertrain /Geely+Renault+Saudi Aramco/ = chińsko-francuski napęd spalinowy dla… elektryków

Horse Powertrain to spółka utworzona przez chińskie Geely i francuskie Renault przy współudziale Saudi Aramco. Firma pochwaliła się kompaktowym, wysoce zintegrowanym zespołem napędowym składający się z silnika spalinowego oraz elektrycznego wraz z całym osprzętem. Zestaw ma służyć do montażu w samochodach zaprojektowanych pierwotnie jako elektryczne, gdzie będzie pełnił rolę generatora prądu albo normalnego silnika (współ)napędzającego koła.

Silnik spalinowy dla elektryków – cóż za twist

Zespół napędowy Future Hybrid Concept wygląda zgrabnie i estetycznie, bo na ilustracji „zapomniano” o całym szeregu rur i rurek doprowadzających paliwo, powietrze, chłodziwo czy odprowadzających spaliny. Oceniając po konsorcjum i kontekście, napęd powstał on z myślą o producentach, którzy stworzyli platformy czysto elektryczne z niewielką ilością miejsca z przodu i teraz zastanawiają się, gdzie by tam upchnąć tradycyjny silnik, skoro „ludzie nie chcą elektryków”. Czytaj: głównym odbiorcą będzie Renault.

Zestaw składa się z montowanego poprzecznie czterocylindrowego silnika spalinowego [o pojemności 1,5 litra? – red.], elektroniki mocy, w tym falownika, konwertera DC/DC i ładowarki pokładowej AC-DC. Jest kompatybilny z ładowarkami obsługującymi architektury 800 V. W jego dolnej części widoczny jest silnik elektryczny, zza niego, z przekładni, wychodzą półosie. Napęd uzupełnia pompa ciepła, której na ilustracji nie widać.

Silnik spalinowy może być karmiony zarówno klasyczną benzyną, jak też paliwem E85 (85 procent alkoholu etylowego, 15 procent benzyny), M100 (100 procent alkoholu metylowego) czy paliwem syntetycznym. Horse Powertrain utrzymuje, że cały zestaw [w różnych wariantach] powinien zaspokajać potrzeby 80 procent rynku i jest tak zwarty, że może zastąpić w danej przestrzeni samodzielny silnik elektryczny [z elektroniką mocy]. Napęd może działać w trybie czysto elektrycznym lub jako hybryda równoległa, jednak bez opcji jazdy w trybie wyłącznie spalinowym. To ostatnie wydaje się zrozumiałe, mocno kompaktowe rozmiary jednostki spalinowej ograniczają jej moc.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version