Honda ogłosiła, że koncept, który znaliśmy pod nazwą Honda Urban EV przeistacza się w Hondę E Prototype (producent pisze: „Honda e Prototype”, z małym „e”). Samochód prawdopodobnie będzie lokować się na granicy segmentów A i B, ma oferować 200 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu, a trafi do oferty wyłącznie w Europie.

Honda E: dane techniczne i wszystko, co wiemy

Prototyp samochodu pod nową nazwą – Honda E Prototype – pojawi się na Geneva Motor Show 2019 już za kilka dni. Auto ma być małe i zwinne, a 200 kilometrów zapowiadanego zasięgu (liczba wyznaczona w nieznanej procedurze) sugeruje baterię o pojemności około 30-35 kWh. To zaskakująca decyzja japońskiego producenta, jeśli wziąć pod uwagę, że tegoroczny model Zoe posiada baterię 41 kWh, a Peugeot e-208 obiecuje nawet 50 kWh.

> Elektryczny Peugeot 208, czyli Peugeot e-208: specyfikacja, bateria i wszystko, co wiemy

Honda E Prototype jest mniejsza niż Honda Jazz. Pojemność akumulatorów trakcyjnych sugeruje, że powinna być tania, ale akurat tego nie należy się spodziewać. Z zapowiedzi producenta wynika raczej, że ma to być stylowy, usportowiony samochód do miasta – dlatego cena Hondy E może być zbliżona do ceny Renault Zoe, choć Zoe zaoferuje więcej przestrzeni.

Produkcja Hondy E ma wystartować jeszcze przed końcem 2019 roku. Czyli w sprzedaży pojawi się najpóźniej w roku 2020. Pojazd ma być oferowany wyłącznie w Europie, ponieważ Amerykanie preferują znacznie większe auta.

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]