Honda ujawniła dalsze szczegóły dotyczące elektryfikacji gamy modelowej. Teraz zapowiedziana została nowa Honda Civic e:HEV, która ma zacząć trafiać do odbiorców jeszcze w tym roku. W 2023 roku w ofercie zadebiutuje prototypowa Honda e:Ny1 (nazwa może się zmienić) oraz nowa Honda CR-V PHEV, hybryda ładowana z gniazdka.
Druga elektryczna Honda w 2023 roku
Z naszego punktu widzenia najważniejszy model to oczywiście elektryczna Honda e:Ny1, crossover segmentu B-SUV, choć producent opisuje go również słowem „kompaktowy”, co oznacza segment C-SUV. Auto powstanie na platformie e:N Architecture F dzielonej z nową Hondą HR-V e:HEV, spodziewajmy się zatem pojazdu o rozmiarach zbliżonych do HR-V. Żadnych dodatkowych szczegółów nie mamy, producent mówi jedynie o „doskonałej propozycji dla rodzin poszukujących swojego pierwszego w pełni elektrycznego samochodu”.
Aktualnie Honda ma w europejskiej ofercie tylko jeden model elektryczny. Jest nim Honda e, małe auto miejskie. Nowy model segmentu B-SUV będzie logicznym uzupełnieniem gamy i bezpośrednią konkurencją dla Hyundaia Kona Electric.
W tym roku do oferty trafi nowa Honda Civic e:HEV (stara hybryda). To czwarta hybryda w ofercie obok Jazza, CR-V i HR-V. Auto będzie dysponowało silnikiem o pojemności 2 litrów (DOHC i-VTEC) pracującym w cyklu Atkinsona, zaoferuje w sumie 135 kW/183,5 KM mocy i 315 Nm momentu obrotowego. Producent chwali się, że sprawność energetyczna silnika dochodzi do 41 procent.
W 2023 roku oprócz modelu oznaczonego roboczo jako Honda e:Ny1 do sprzedaży trafi nowa Honda CR-V PHEV, hybryda ładowana z gniazda, oraz tajemniczy „crossover segmentu C napędzany pełną hybrydą”. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że Honda CR-V w zasadzie zamyka segment C-SUV, spodziewajmy się auta ze środka klasy, większego niż HR-V, mniejszego niż CR-V.