Zgodnie z informacjami, które uzyskał portal Driving.co.uk, Honda około 2022 roku wprowadzi na rynek drugi model elektryczny po Hondzie e. Producent skupia się na hybrydach i elektrykach, a rezygnuje na razie z aut z ogniwami paliwowymi nazywając je „technologią następnej ery”.

Honda? Głównie hybrydy, bez diesli i wodoru

Ogniwa paliwowe (wodorowe) według Hondy są technologią następnej ery, a diesle – technologią minionej epoki. Silniki na olej napędowy znikną z oferty japońskiego producenta do 2021 roku. Można się tego było domyślić już dwa lata temu, gdy producent prezentował kolejne nowe modele.

> Nowa Honda CR-V (2018) w Polsce: tylko hybryda albo benzyna 1.5 VTEC Turbo, diesla BRAK

Obecnie rozwijane będą głównie auta hybrydowe – na przykład Honda Jazz e:HEV, która do Europy trafia tylko w takiej wersji – oraz samochody czysto elektryczne. Przy czym tych ostatnich nie jest jakoś szczególnie dużo, bo… jeden model: od lata 2020 roku w salonach ma być dostępna miejska Honda e. Oprócz niej około 2022 roku producent planuje wprowadzić do sprzedaży drugie auto elektryczne, dowiedział się Driving.co.uk od Toma Gardnera, wiceprezydenta Honda Motor Europe (źródło).

Jakie? Trudno powiedzieć. Spodziewamy się, że może zadecydować o tym popyt na rynku i dostępność ogniw Li-ion.

To jednocześnie dobra i smutna wiadomość. Dobra, bo będzie kolejny samochód do wyboru. Smutna, bo oznacza, że wcześniejsze zapowiedzi dotyczące elektryfikacji głównych modeli – np. Hondy Civic czy HR-V – mówiły o wyposażeniu ich w układ hybrydowy, a nie o wprowadzeniu na rynek wariantów czysto elektrycznych:

> Honda Jazz (2020) e:HEV – nowa hybryda producenta. I zapowiedź elektryfikacji głównych modeli do 2022

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]