Honda oficjalnie zapowiedziała, że 18 lutego 2021 roku zaprezentuje nową Hondę HR-V Hybrid, czyli model oznaczony symbolem e:HEV. Crossover segmentu B w wersji hybrydowej jest już oferowany na niektórych rynkach od 2013 roku, w Polsce ten konkretny wariant napędowy posiada Honda Jazz e:HEV.
Honda HR-V e:HEV – specyfikacja i wszystko, czego się domyślamy
Honda ma dziś w polskiej ofercie dwa modele hybrydowe: CR-V Hybrid i Jazz Hybrid, więc HR-V będzie trzecim autem w gamie. Auto dostanie zapewne znany silnik spalinowy o pojemności 1,5 litra (cykl Atkinsona) współpracujący z przekładnią e-CVT. Tak jak w Jazzie e:HEV, silnik spalinowy będzie zapewne oferował 72 kW (97 KM) mocy, silnik elektryczny – 80 kW (109) KM.
Bateria samochodu jest niewielka (poniżej 1 kWh pojemności), ale producent chwali się, że udało mu się zoptymalizować zespół napędowy, by w jeździe miejskiej poruszać się niemal wyłącznie na silniku elektrycznym, podczas gdy silnik spalinowy funkcjonuje w roli generatora energii (hybryda szeregowa).
Dodajmy jednak, że potrafi to dziś olbrzymia większość starych hybryd, a różnica dotyczy wyłącznie mocy silnika elektrycznego oraz szybkości, przy której silnik spalinowy zostaje spięty z kołami – wtedy auto przeobraża się w hybrydę równoległą. Honda Jazz e:HEV czy nadchodząca Honda HR-V e:HEV różnią się więc od Nissana Qashqaia e-Power, w którym silnik spalinowy nie ma fizycznego połączenia z kołami.
Rozwiązanie Nissana jest o tyle lepsze, że wyższa pojemność baterii (1,5 kWh) powinna pozwolić na osiągnięcie wyższej dynamiki jazdy. Z kolei mechanizm zastosowany w Hondzie – hybryda szeregowa lub równoległa w zależności od szybkości – umożliwia prawdopodobnie rozsądniejsze zużycie paliwa podczas jazdy autostradowej z szybkościami powyżej 120 km/h.
Honda HR-V e:HEV zostanie zaprezentowana 18 lutego 2021 roku. Czysto elektryczną alternatywą do modelu jest Hyundai Kona Electric 64 kWh.
Zdjęcie otwierające: ilustracyjne, Honda HR-V w aktualnej wersji (c) Honda