Niemcy mogą się już zapisać w kolejce do Hondy e. Kosztuje to 800 euro, czyli równowartość 3,4 tysiąca złotych. Miejsce w kolejce upoważnia do wcześniejszej rezerwacji elektryka – a zainteresowanie nim wyraziło ponoć 22 tysiące ludzi w Europie (dane producenta).

Honda e: dane techniczne i wszystko, czego się domyślamy

Honda e to niewielki miejski elektryk należący do segmentu A lub B. Auto będzie dostępne w sprzedaży wyłącznie na terenie Europy od 2020 roku. Samochód ma oferować 200 kilometrów zasięgu WLTP, co powinno przełożyć się na 170-185 kilometrów zasięgu realnego.

Zużycie energii Hondy e to 20-18 kWh/100 km. Prawdopodobnie jest to wartość według WLTP, co oznacza, że doliczono do niej 30 procent strat na ładowaniu. Podczas jazdy w dobrych warunkach użytkownik zobaczy zatem na licznikach średnio 14-16,5 kWh/100 km (uwzględniliśmy ładowanie i urealniliśmy wynik] – co jest wartością niezłą, choć nie najlepszą, z jaką mieliśmy do czynienia.

> Najbardziej oszczędne samochody elektryczne według EPA: 1) Hyundai Ioniq Electric, 2) Tesla Model 3, 3) Chevrolet Bolt

W kolejce do samochodu można się ustawić na niemieckiej stronie Hondy (LINK). Kaucja w wysokości 800 euro upoważnia do wcześniejszego zarezerwowania auta w przyszłości – ale może też zostać odzyskana w dowolnej chwili, gdy się rozmyślimy. Producent nie chwali się, kiedy ruszy właściwy mechanizm rezerwacji, ale spodziewamy się, że będzie to latem, najpóźniej jesienią 2019 roku.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]