Honda opublikowała cennik modelu Honda e. Samochód w wariancie o mocy 100 kW (136 KM) startuje od 152 900 złotych, natomiast wersja „Advance” z silnikiem o mocy 113 kW (154 KM) jest dostępna od 165 900 złotych. A do tego dopłaty za lakier, niebieskie akcenty, „iluminację” – ale sporo dostaniemy w standardzie.

Aktualizacja 2020/11/18, godz. 9.31: z testów Bjorna Nylanda oraz operatora sieci Fastned wynika, że Honda e ładuje się z maksymalną mocą 50 kW. Skorygowaliśmy tekst i zadaliśmy pytanie polskiemu oddziałowi Hondy, skąd „100 kW” w specyfikacji.

Honda e – nietypowa, nietuzinkowa, nietania

W maju 2019 roku prognozowaliśmy, że Honda e będzie pozycjonowana między Fiatem 500e i BMW i3. Spodziewaliśmy się cen powyżej 150 tysięcy złotych, gdy auto trafi do segmentu B, nie spodziewaliśmy się natomiast, że Fiat postawi na znacznie większą baterię i… wyższą cenę na starcie. Teraz już wiemy: ceny Hondy e „Base” ze słabszym silnikiem rozpoczynają się 2 000 złotych poniżej najbogatszej wersji Nowego Fiata 500 (dawniej: Fiata 500e), bo od 152 900 złotych.

Ale gdy wziąć pod uwagę Nowego Fiata 500 w wersji „Passion” – zbliżonego do wariantu „Base” Hondy e – który powinien startować od około 130 tysięcy złotych, to nagle okazuje się, że japońskie auto rzeczywiście lokuje się w przedziale między Fiatem i BMW i3. I cenowo, i wymiarowo.

Honda e to samochód początku segmentu B, ma 3,89 metra długości i 2,54 metra rozstawu osi. Nowy Fiat 500? 3,63 metra długości i 2,32 metra rozstawu osi. BMW i3? 4 metry długości (BMW mówi: 3,999 metra) i 2,57 metra rozstawu osi.

W japońskim elektryku napędzana jest tylna oś (RWD), moc silnika jest może nie największa, ale moment obrotowy wynosi 315 Nm, więc wrażenia z jazdy powinny być niezgorsze. Bateria Hondy e ma pojemność ~32 (35,5) kWh i według producenta pozwala na przejechanie 210-222 jednostek WLTP (Honda e „Advance” z 17-calowymi felgami/Honda e „Base”). W mieście będzie to około 210-222 kilometrów, natomiast zasięg w trybie mieszanym wyniesie do 180-190 kilometrów na jednym ładowaniu.

Przy trybie 80->10 procent skurczy się do około 126-133 kilometrów.

Auto posiada wbudowaną ładowarkę o mocy 6,6 kW i obsługuje prąd 1-fazowy o natężeniu do 32 amperów. Przy prądzie stałym maksymalna moc ładowania wynosi do 50 kW 100 kW, ale za CCS trzeba dopłacić.

Oto cennik Hondy e (źródło):

W ramach standardowego wyposażenia „Base” otrzymamy między innymi wycieraczki z czujnikiem deszczu, czujniki parkowania, podgrzewane przednie fotele, kamerę cofania, ekrany multimedialne i kamery zamiast lusterek. Gdy zdecydujemy się na wersję „Advance”, dostaniemy też podgrzewaną kierownicę i przednią szybę, kamery 360 stopni, gniazdko 230 V i zestaw audio z 8 zamiast 6 głośnikami:

Honda e – wrażenia redakcji www.elektrowoz.pl

Podczas prezentacji zorganizowanej przez polski oddział Hondy, Honda e zrobiła na nas dobre wrażenie wizualne. To nietuzinkowy, ciekawy, całkiem przestronny jak na segment samochód elektryczny. Nie mieliśmy okazji nią jeździć, ale prezentowany na licznikach zasięg – 128 km przy 70 procent baterii – dobrze odpowiadał naszym obliczeniom: to raczej przyciągające wzrok auto do miasta dla 1-2 osób niż pojazd na długie wycieczki.

 

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.5]