Honda zaprezentowała reklamę Clarity PHEV, czyli hybrydy plug-in. Nie byłoby w niej może niczego dziwnego, gdy nie fakt, że producent porównał swoje auto z Chevroletem Voltem – a więc samochodem, który właśnie został oficjalnie uśmiercony i w marcu 2019 roku kompletnie wypadnie z produkcji.
Honda Clarity Plug-in vs Chevrolet Volt
Honda Clarity Plug-in to jedna ciekawszych – choć niekoniecznie najładniejszych – hybryd plug-in. Dzięki sporej baterii o pojemności 17 kWh oferuje 77 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu w cenie zbliżonej do Chevroleta Volta (33,4 vs 33,5 tysiąca dolarów). Gdy Volt wypadnie z rynku, Clarity PHEV wskoczy na drugie miejsce w rankingu zasięgów: przed nią będzie tylko BMW i3 REx (156 km), a daleko za nią Chrysler Pacifica Hybrid (53 km) czy Hyundai Ionia Plug-in (47 km).
https://youtu.be/uGsLt70yOIQ
Nie do końca wiadomo, do kogo producent chciał skierować swój komunikat. Czyżby do tych, którym kończą się leasingi na Volta i szukają kolejnego, podobnego auta?
Z polskiego punktu widzenia ciekawy jest jeszcze jeden temat: Volt miał w Polsce wielu miłośników. Gdy samochód znika z rynku, powstaje luka, która musi stopniowo się czymś wypełnić. Czy zwolennicy Volta łaskawiej spojrzą na Clarity PHEV (niedostępną w Europie)? Na inne hybrydy plug-in? A może na Bolta i pozostałe samochody elektryczne?