Poniedziałek czyni z Elektrowozu „Teslowóz”, mamy kolejne intrygujące doniesienie związane z producentem z Kalifornii. Zaledwie kilka miesięcy po oddaleniu ryzyka bankructwa amerykański Hertz Global Holdings zamówił rzekomo 100 000 Tesli Model 3, by obniżyć emisję posiadanego taboru samochodowego.
Hertz zamawia 100 000 Tesli Model 3. Może być słabo z dostępnością auta, choć jest nadzieja, że tylko w Ameryce
Zgodnie z informacjami podanymi przez Bloomberga [paywall], Hertz złożył zamówienie na 100 000 Tesli Model 3, co może dać Tesli dodatkowe 4,2 miliarda dolarów (równowartość 16,6 miliarda złotych) przychodu. Łatwo policzyć, że średnia cena jednego auta w ramach kontraktu wynosi 42 000 dolarów, więc Hertz może zapłacić kwotę bliską tej, jaka obowiązywała jeszcze trzy dni temu – 41 990 dolarów za wariant SR+.
Obecnie amerykański cennik mówi już o 45 490 dolarów netto za najtańszą Teslę Model 3, oczywiście bez uwzględniania ewentualnych dopłat.
Hertz Global Holdings, właściciel międzynarodowej wypożyczalni samochodów Hertz Corporation, złożył wniosek o ochronę przed wierzycielami (Chapter 11) w maju 2020 roku ze względu na ryzyko bankructwa z powodu pandemii. Firmie udało się jednak zrestrukturyzować. W lipcu 2021 roku wróciła do świata żywych, normalnie funkcjonujących przedsiębiorstw. Teraz ogłosiła, że ma w ofercie największy w Stanach Zjednoczonych tabor z samochodami elektrycznymi, a pierwsze skrzypce w nim gra Model 3.
Wypożyczalnia ma odbierać samochody od kalifornijskiego producenta w ciągu nadchodzących 14 miesięcy. Auta mają być dostępne w głównych miastach Stanów Zjednoczonych oraz w niektórych regionach Europy. Firma planuje też uruchomienie własnej sieci punktów ładowania, przy pomocy których będzie uzupełniać energię w pojazdach znajdujących się w jej taborze.
Aktualizacja 2021/10/25, godz. 17.01. Hertz już się reklamuje z Teslami na Twitterze:
GOAT’s recognize GOAT’s. Introducing our all new EV fleet (@TomBrady not included) #Hertz #LetsGo pic.twitter.com/TElSE2PDKb
— Hertz (@Hertz) October 25, 2021
Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: jeśli rewelacje Bloomberga się potwierdzą, zamówienie złożone przez Hertza może wydłużyć czasy oczekiwania na najtańszą wersję Tesli Model 3. Inna sprawa, że problem może dotyczyć wyłącznie Amerykanów obsługiwanych przez zakłady w Fremont (Kalifornia, Stany Zjednoczone). Aktualnie Tesla zapowiada dostawy Modelu 3 SR+ na czerwiec 2022 roku, Modelu 3 LR na grudzień (!, ilustracja poniżej) 2022 roku, Modelu 3 Performance na listopad 2022 roku. W Polsce jest to odpowiednio grudzień, grudzień i grudzień 2021.