Tesla opublikowała informacje o gwarancji na baterię w Modelu 3. W przeciwieństwie do Modelu S i X, Model 3 ma dodatkowe ograniczenie związane z przebiegiem: 160 lub 192 tysiące kilometrów.

Warunki gwarancji na baterię w Modelu 3

Ograniczenie do 160 tysięcy kilometrów przebiegu dotyczy standardowej wersji auta o zasięgu EPA 354 kilometrów. Wariant „Long Range”, czyli z powiększoną baterią i zasięgiem 499 kilometrów, ma mieć limit 192 tysięcy kilometrów. Jeśli właściciel auta będzie jeździł mniej, gwarancja wygasa po ośmiu latach. Warunki gwarancji podano dla Stanów Zjednoczonych i Kanady, ale można się spodziewać, że bardzo podobne będą w Europie.

Przeciętny Polak przejeżdża rocznie około 12 tysięcy kilometrów, co oznacza, że po ośmiu latach powinien mieć 96 tysięcy kilometrów przebiegu. „Powinien”, ponieważ trzeba dodać, że polscy właściciele aut z LPG i dieslem jeżdżą więcej – co oznacza, że samochody zasilane tańszym paliwem (koszt prądu kontra koszt benzyny) również będą robić większe przebiegi niż uśrednione auta w Polsce.

Dodatkowa gwarancja: co najmniej 70 procent pojemności

W gwarancji Tesli pojawiła się jeszcze jedna ciekawostka: firma gwarantuje, że przy przebiegu lub w okresie określonym w gwarancji, pojemność baterii nie spadnie poniżej 70 procent pierwotnej wartości. Wszystko wskazuje na to, że producent niczego nie ryzykuje. Aktualne dane z Modeli S i Modeli X (ogniwa 18 650) pokazują, że baterie w Teslach zużywają się bardzo wolno:

> Jak zużywają się baterie w Tesli? Ile tracą na pojemności przez lata?

Warto zobaczyć: gwarancja na Model 3 w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie [PDF do pobrania]

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Jaguar I-Pace – cena? Tylko dla zamożnych

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]