Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Gwarancja Hyundaia Ioniqa 5 – w Polsce 5, w Niemczech aż 8 lat. Są też inne ciekawostki

Hyundai Kona Electric i Ioniq Electric są w Niemczech objęte gwarancją na 8 lat, bez limitu kilometrów. Teraz niemiecki dystrybutor ogłosił, że identycznie zostanie potraktowany nowy Hyundai Ioniq 5, zyska 8 zamiast standardowych 5 lat gwarancji. Przy baterii sytuacja się nie zmieni.

Hyundai Ioniq 5 i gwarancja

I w Niemczech, i w Polsce warunki gwarancyjne są podobne: 5 lat gwarancji na samochód bez limitu kilometrów i 8 lat / 160 000 kilometrów na baterię – tyle obiecuje producent. Ale w Niemczech dystrybutor poszedł o krok dalej i postanowił na własny koszt wykupić dodatkowe 3 lata gwarancji na samochód (bez limitu kilometrów) w firmie Real Garant. Rozszerzona gwarancja dotyczy wyłącznie aut nabytych w autoryzowanych niemieckich salonach.

To jednak nie koniec: zarówno w Niemczech, jak i w Polsce w ramach gwarancji otrzymywanej z samochodem zyskujemy także 8 lat Assistance, usługę pomocy drogowej, która spróbuje naprawić samochód w miejscu awarii. Dostajemy wreszcie możliwość wykonania 5 bezpłatnych kontroli auta w ASO (jedna na rok) przez 5 lat. Są to kontrole niezależne od harmonogramu przeglądów (cennik, strona 3., dół strony):

Powyższa informacja ma swoje dobre i złe strony. Dobre wydają się oczywiste: polski nabywca Ioniqa 5 – i kilku innych modeli, bo te warunki nie przyszły z Ioniqiem 5 – może czuć się spokojnie przez co najmniej 5 lat od momentu zakupu samochodu. W Niemczech nawet przez 8 lat.

Mniej korzystna wydaje nam się wzmianka o bezpłatnej kontroli w ASO, która sugeruje, że auto nadal nie może być diagnozowane zdalnie jak Tesle. W całej technologicznej opowieści o platformie E-GMP producent nie wspomniał też na razie o zdalnych aktualizacjach oprogramowania (sprawdź np. TUTAJ), przy Ioniqu 5 wiemy jedynie o możliwości aktualizacji map i oprogramowania multimedialnego „w przyszłości”. Ale wzmianki o tej ostatniej opcji nie udało nam się znaleźć na polskiej stronie producenta:

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: ten brak zdalnej diagnostyki i aktualizacje oprogramowania „w przyszłości” sprawiły, że Hyundai Ioniq 5 i Kia EV6 właśnie nieco straciły w naszych oczach.

Zdjęcie otwierające: Hyundai Ioniq 5 od tyłu.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 1]
Exit mobile version