Mocny komunikat i mocny ruch ze strony marek dawnej Grupy PSA. Z europejskich (w tym polskich) konfiguratorów Peugeota Riftera i Citroena Berlingo zniknęły warianty spalinowe. Niezależnie od wybranego wyposażenia mamy do dyspozycji tylko jeden silnik elektryczny i jedną pojemność baterii. W Europie Zachodniej z oferty wyrzucono też Opla Combo Life, w Polsce jeszcze się ostał.

Peugeot Rifter -> Peugeot e-Rifter, Citroen Berlingo -> Citroen e-Berlingo, Opel Combo Life -> …

O tym, że edycje spalinowe wypadły z konfiguratorów, łatwo przekonamy się klikając TUTAJ (Peugeot) lub TUTAJ (Citroen). Na stronach wspomnianych producentów zdarzają się jeszcze wzmianki nawiązujące do wariantów spalinowych, jednak w konfiguratorze do nich nie dojdziemy. Podobnego problemu nie będziemy mieli natomiast z bliźniakiem wspomnianych modeli, Oplem Combo Life, którego można wyklikać w wersji zarówno elektrycznej (Combo-e Life), jak też spalinowej (Combo Life).

Wszystkie opisywane modele – e-Rifter, e-Berlingo, Combo-e Life – to wariacja jednego i tego samego modelu. Oferowane są od teraz z silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW/136 KM napędzającym przednie koła oraz baterią o pojemności 45 (50) kWh. Ich ceny kształtują się następująco:

  • od 148 700 zł dla Peugeota e-Riftera w wersji Active Pack,
  • od 153 140 zł dla Citroena e-Berlingo M w wariancie Shine,
  • od 165 250 zł dla Opla Combo-e Life w edycji Elegance Standard.

Wersja spalinowa Opla Combo Life z silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 litra i mocy 81 kW/110 KM startuje od 92 900 złotych dla wyposażenia Edition Standard.

W zależności od poziomu wyposażenia modele elektryczne oferują od około 250 do 280 jednostek WLTP zasięgu, co powinno przełożyć się na 214-240 kilometrów realnie w trybie mieszanym. Wszystkie są kombivanami segmentu C, mogą więc posłużyć w roli taksówek lub pojazdów do rodzinnych wyjazdów na niewielkie dystanse, szczególnie, że dysponują około 600 litrami przestrzeni bagażowej (około 850 litrów w edycjach XL).

Przy dłuższych podróżach zaletą będzie możliwość ładowania z mocą do 100 kW, ale trzeba pamiętać, że przy szybkości „staram się trzymać 120 km/h” i wykorzystywaniu przedziału 80->10 procent zasięg autostradowy wynosi około 105-120 kilometrów. Samochody kwalifikują się do otrzymania dotacji w ramach programu „Mój elektryk” NFOŚiGW.

Warianty dostawcze, przeznaczone dla biznesu, nadal będą dostępne z silnikami spalinowymi.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 18 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: