Hummer EV jako półciężarówka ma na polskich drogach umiarkowany sens. Ale ten sam Hummer jako elektryczny SUV może wyglądać już kusząco. General Motors zaprezentowało auto, jednak zrobiono to w taki sposób, żeby zanadto nie podgrzewać atmosfery. Pierwsze modele będą dostarczane dopiero na początku 2023 roku.

GMC Hummer SUV EV – dane techniczne i wszystko, co wiemy

Auta będą wyposażone w dwa (Hummer EV2 i EV2X) lub trzy silniki (EV3X, Edition 1, Edition 1 + Extreme Off-Road Package). Tylko najtańszy wariant zostanie wyposażony w instalację 400-woltową, pozostałe będą posiadały instalację 800-woltową i pozwolą na ładowanie z mocą do 300 kW. Te najszybsze mają przyspieszać do 97 km/h w około 3,5 sekundy.

Pojemności baterii samochodu nie podano, producent obiecuje jedynie 250+ mil / 402+ km zasięgu dla najtańszej wersji samochodu, 280+ mil / 451+ km dla wersji najdroższej i 300+ mil / 483+ km dla wariantów środkowych, EV2X, EV3X i Edition 1. Moce silników mają wynieść do około 463 kW (630 KM) dla wariantów dwusilnikowych (1+1) i do około 615 kW (836 KM) dla edycji trzysilnikowych (1+2).

General Motors najwyraźniej nie planuje konkurencji ani z Rivianem, ani z Teslą, przynajmniej nie w klasie SUV-ów. Być może oceniono, że znacznie ważniejsza jest obrona segmentu pickupów. Dlaczego? Najdroższe (od 110 595 dolarów), najlepiej wyposażone wersje samochodu będą dostarczane dopiero za dwa lata. Kolejne mają pojawić się wiosną 2023 roku, a wariant najtańszy (79 995 dolarów) do sprzedaży trafi dopiero wiosną 2024 roku (źródło).

Film reklamowy producenta:

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]