Ważne wieści dla Tesli, ważne też dla nas. Chińskie stowarzyszenie zajmujące się rynkiem samochodów osobowych wyliczyło, że Giga Shanghai wyprodukowała w sierpniu 2022 roku około 77 000 samochodów, Tesli Model 3 i Model Y. W skali roku daje to 924 000 samochodów, co oznacza, że producent coraz szybciej zaspokaja potrzeby klientów.

Szybsza realizacja zamówień to konieczność szukania nowych odbiorców

Analitycy szacują, że wrzesień będzie jeszcze lepszy, bo w sierpniu linie produkcyjne Modelu 3 miały siedem lub osiem dni przestoju. To oznacza, że wydajność Giga Shanghai zbliży się lub przekroczy 1 milion egzemplarzy aut rocznie. Dodajmy do tego trzy kolejne fabryki (Giga Berlin, Giga Texas, Fremont) i dojdziemy do wniosku, że w 2023 roku zakłady Tesli przekroczą poziom 2 milionów samochodów rocznie. Dla porównania: w przedpandemicznym 2019 roku Mercedes sprzedał 2,3 miliona aut, cała Grupa BMW – 2,5 miliona.

Tę gigantyczną wydajność chińskiej fabryki widać zarówno w Państwie Środka, jak i u nas. Czas oczekiwania na Teslę Model Y RWD w Chinach skrócił się do zaledwie 1-4 (!) tygodni, samochód można mieć niemal z dnia na dzień, co przy przestojach w branży jest doskonałym rezultatem. Możliwości Giga Shanghai objawiły się również w Europie, gdzie ten sam model trafił niespodziewanie do sprzedaży w cenie 274 990 złotych.

Tesla Model Y RWD w polskim konfiguratorze. Zwróć uwagę na zmieniony kształt przycisków, teraz są prostokątne, wcześniej miały zaokrąglone boki

Coraz szybsza realizacja zamówień pozwoli Tesli rosnąć, ale z czasem liczba klientów zacznie spadać. Wtedy firma będzie musiała szukać nowych rynków zbytu, na przykład wprowadzając egzemplarze z większymi bateriami czy siedmioosobowe lub mniejsze i tańsze. Jednym z zapowiadanych od dawna modeli jest wariant będący prawdopodobnie elektrycznym kompaktem lub kompaktowym crossoverem. Skoro już teraz producent skraca czasy oczekiwania na Model Y do mniej niż miesiąca, nie zdziwilibyśmy się, gdyby nowe i tanie auto trafiło do oferty najpóźniej w 2024 roku.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: cała branża motoryzacyjna opóźnia dostawy samochodów ze względu na niedobory półprzewodników, surowców itd. Tesla tymczasem działa dokładnie odwrotnie, skraca czasy odbiorów. Zaryzykujemy więc twierdzenie, że firma będzie trzecim największym koncernem motoryzacyjnym na świecie już w 2026 roku. Jeśli jej się nie uda, w TOP5 pojawi się na pewno.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: