Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Giga Shanghai Tesli ma być naprawdę giga: nowe hale montażowe, +450 000 samochodów rocznie z Giga Shanghai 2

Giga Shanghai w 2021 roku wyprodukowała 484 100 samochodów. Działa tak sprawnie, że firma Muska planuje ją rozbudować, by mogła wytworzyć dodatkowe 450 000 samochodów rocznie, co oznacza niemal dwukrotne zwiększenie wydajności zakładu. Tesla chciałaby, żeby fabryka stała się „największym centrum eksportowym samochodów na świecie”, donosi Reuters.

Rozbudowa Giga Shanghai jako najwyższa ocena sprawności i w ramach wdzięczności za pomoc?

Chiny mają niezwykle restrykcyjne przepisy antycovidowe. Zamykają całe regiony i nakazują pozostanie w domach, kiedy tylko liczba wykrytych zarażeń przekroczy pewien próg. W pewnym okresie ludzie mieszkający w Szanghaju nie mogli przekroczyć progu mieszkania nawet po to, by wyjść po zakupy (!), więc Tesla rozsyłała swoim pracownikom rozbudowane pakiety żywnościowe.

Z informacji, do których dotarł Reuters, wynika, że firma Muska ma być za co wdzięczna lokalnym urzędnikom, gdy chodzi o jej działalność w Giga Shanghai. W pierwszej połowie kwietnia udało jej się wynegocjować, żeby część pracowników przebywała w izolacji nie we własnych domach, lecz na terenie zakładu, by w ten sposób mogli przygotować fabrykę do rozruchu po zniesieniu restrykcji. Urzędnicy pomogli w przetransportowaniu do placówki 6 000 osób i prowadzili prace związane z dezynfekcją. Przepisy zostały zniesione 19 kwietnia, przestój Tesli wyniósł 22 dni, w tym czasie zakłady NIE wyprodukowały ponad 50 000 samochodów, ocenia Reuters.

Linie produkcyjne w Giga Shanghai (c) Tesla

Producent podziękował urzędnikom i zapowiedział, że planuje rozbudowę Giga Shanghai o kolejne linie na pobliskim gruncie. Dzięki temu do „ponad 450 000 egzemplarzy rocznie”, jak firma ocenia potencjał istniejącej Giga Shanghai, dojdzie kolejne 450 000 samochodów, które będą mogły powstawać w Giga Shanghai 2 [nazwa robocza, ukuta przez redakcję Elektrowozu]. Fabryka Tesli w Chinach ma się stać „największym na świecie centrum eksportowym samochodów”.

Podejście Chin stanowi wybitny kontrast w stosunku do tego, co spotkało Teslę podczas budowy Giga Berlin. Oczywiście: Europa nie ma dziś aż tak zwariowanych przepisów antycovidowych, jakie Państwu Środka odbijają się czkawką, ale Musk chyba poczuł się lepiej potraktowany przez swoich dalekowschodnich partnerów niż przez Niemców.

Zdjęcie otwierające: Giga Shanghai z lotu ptaka (c) Tesla. Nowa fabryka powstanie ponoć na przylegającym terenie, który dziś jest niezagospodarowany i częściowo rozkopany (po prawej stronie, w głębi), ułożony pod lekkim skosem do istniejących zakładów.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version