W sobotni poranek Tesla pochwaliła się, że niemiecka fabryka producenta osiągnęła już poziom 1 000 egzemplarzy tygodniowo. Jeśli przyjmiemy, że zdjęcie wykonano w późne piątkowe popołudnie, otrzymamy 200 Tesli Model Y Performance wyjeżdżających z Giga Berlin każdej doby. To daje 4 200-4 300 aut miesięcznie przy pięciodniowym tygodniu pracy lub około 5 100 miesięcznie przy tygodniu sześciodniowym.

Rośnie wydajność Giga Berlin. To dobrze [dla czekających na Model Y]

Tesla zakładała, że poziom 1 000 egzemplarzy Tesli Model Y MiG (Made in Germany) osiągnie pod koniec kwietnia 2022 roku, jednak efektywnie udało się dojść do mniej więcej jednej trzeciej zakładanej wydajności, do 350 aut tygodniowo. Kluczowe okazały się obostrzenia covidowe obowiązujące na terenie Szanghaju (Chiny), które uniemożliwiły produkcję i wysyłkę do Europy gotowych baterii – bo niemieckie zakłady Tesli nie produkują jeszcze własnych ogniw i muszą polegać na pakietach z Giga Shanghai.

Przepustowość wynoszącą 1 000 sztuk w tydzień osiągnięto teraz, pod koniec drugiej dekady czerwca, czym firma pochwaliła się na Twitterze w sobotę rano. Jeśli wydajność zostanie utrzymana, miesięczna produkcja Giga Berlin będzie odpowiadać mniej więcej jednemu statkowi transportującemu auta z Chin do Europy. Oczywiście nadal konieczny jest transport ogniw/baterii, ale nie są to już towary o tak gigantycznej objętości, jak samochody.

Tobias Lindh, który regularnie nagrywa z drona postępy przy budowie niemieckiej fabryki, zauważył na pobliskim parkingu dużą grupę aut czekających na odbiór transport do docelowych salonów. Lohry – duże lawety – mieszczą do 12 aut, więc do obsługi dziennej produkcji konieczne jest co najmniej 17 kursów. Jednak w przeciwieństwie do aut importowanych z Chin, przy których następuje kumulacja w ostatnim miesiącu kwartału, przy fabryce ulokowanej w Europie transport może odbywać się w trybie ciągłym.

Giga Berlin wytwarza obecnie tylko Modele Y Performance z jednym odlewem i bateriami zbudowanymi w oparciu o ogniwa 2170. Modele Y Long Range mają się pojawić w późniejszym terminie, ogniwa 4680 powinny zostać zastosowane do końca roku – niewykluczone, że obecność tych ostatnich zasygnalizuje nam dodanie do europejskiej oferty Tesli Model Y AWD.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: