Użytkownik Iksa podał w piątek informację, że Elon Musk podczas wizyty w Giga Berlin zapowiedział, że z niemieckiej fabryki Tesli zacznie wyjeżdżać tania Tesla. Ma to być samochód kompaktowy, kosztujący 25 000 euro (równowartość około 110 000 złotych). Dodajmy, że tenże użytkownik, Alex, dość mocno śledzi działania Tesli, ale nie zawsze sprawdza fakty, które dystrybuuje, a sprawdzalność jego rewelacji dotychczas była na poziomie ślepego trafu. Chyba że cytował poważniejsze media.
Tania Tesla „Made in Germany”
Dlaczego zatem o tym piszemy? Otóż Alex utrzymuje, że widział pisemne potwierdzenie powyższej informacji oraz słyszał tę wiadomość od innego źródła, które powoływało się na ludzi [pracujących w Giga Berlin i uczestniczących w spotkaniu z Elonem Muskiem?]. Nie jest to zresztą duże zaskoczenie, tania Tesla ma powstać na platformie nowej generacji, o której słuchaliśmy podczas Tesla Investor Day 2023 i która ma być tańsza niż rozwiązania dotychczasowe.

Zapowiedź nowej generacji zespołu napędowego. Z dzisiejszej perspektywy można zaryzykować twierdzenie, że pod przykryciem jest Tesla Model 3 Highland (c) Tesla
Gigafactory Mexico
Tesla zupełnie oficjalnie podaje, że prace nad platformą nowej generacji toczą się w różnych regionach (źródło, strona 7), gdzie za „regiony” uznawane są zarówno stany, jak też państwa. Producent chciałby sprawić, żeby rozwój postępował szybko, podczas Tesla Investor Day 2023 pojawiło się nawet sformułowanie „parę lat” (ang. couple of years), które można rozumieć jako „2-3 lata”. Tania Tesla na pewno będzie produkowana w Gigafactory Mexico, potwierdził to Elon Musk, jednak sugestie jej dotyczące pojawiały się też przy okazji Giga Shanghai. Oraz Giga Berlin, jak widać powyżej.
Sama gigafabryka Tesli w Meksyku dysponuje już wszystkimi niezbędnymi pozwoleniami, by zaczynać budowę. Burmistrz gminy Salinas Victoria, na terenie której zakład powstanie, ujawnił niedawno, że w tej okolicy chcą się budować trzej kolejni azjatyccy dostawcy, Ningbo Tuopu dostarczające części do samochodów, JL MAG produkujący magnesy i Kawasaki zajmujące się m.in. ciężkim sprzętem i automatyką przemysłową.