Carlos Ghosn, szef aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, udzielił ciekawego wywiadu portalowi Automotive News. Ghosn dostrzegł, że w branży motoryzacyjnej rozpoczął się wyścig o skonstruowanie samochodu elektrycznego. Renault-Nissan ma w tym segmencie sporą przewagę, która powinna zaowocować w przyszłości.
Carlos Ghosn dla Automotive News – wywiad [najciekawsze zagadnienia]
Spis treści
Ghosn mówi coś, co nie dla każdego fana motoryzacji jest oczywiste: koncerny motoryzacyjne poważnie wzięły się do roboty nad samochodem elektrycznym. Podkreśla, że coraz ostrzejsze normy spalin sprawiają, że nie da się już ograniczyć emisji za pomocą technologii. Nie pomogą tutaj nawet hybrydy. Aby zmniejszyć emisję, konieczne jest bardziej radykalne rozwiązanie: samochody elektryczne.
> Nowe Subaru Impreza (2018) vs samochód elektryczny – co warto kupić [OBLICZENIA + wykres]
|REKLAMA|
|/REKLAMA|
Prezes aliansu zauważa też, że Nissan Leaf i Renault Zoe dają koncernom dużą przewagę na rynku. Bo firmy wiedzą już, jak ludzie korzystają z samochodów elektrycznych i czego od nich oczekują. W ciągu następnych 9 lat alians Renault-Nissan-Mitsubishi ma mieć w ofercie 12 wariantów modelowych samochodów elektrycznych, które będzie można zaoferować pod każdą marką. Nie konkretnych modeli, a właśnie wariantów modelowych, czyli rozwiązań.
Tani samochód elektryczny Renault-Nissan-Mitsubishi
Wśród nich znajdzie się tani samochód elektrycznych rozwijany na rynek chiński, który swoją premierę ma mieć w 2019 roku. Plotki mówią, że zostanie zbudowany w oparciu o Renault Kwid i będzie kosztował zaledwie 8 tysięcy dolarów, czyli równowartość 28,7 tysiąca złotych. Inne plotki sugerują, że będzie sprzedawany pod marką „Mitsubishi”, która na Dalekim Wschodzie cieszy się uznaniem.
Wiadomo jedno: gdy mały, tani samochód elektryczny aliansu sprawdzi się w Chinach, trafi do Indii i Brazylii. Niewykluczone, że pojawi się również w Europie jako elektryczny Renault Twingo lub elektryczna Dacia.
Formuła E, czyli jak brzmią elektryczne wyścigówki – POSŁUCHAJ:
|REKLAMA|
|/REKLAMA|
Cały wywiad można przeczytać tutaj.