My nie możemy doczekać się elektrycznego Volvo, a tymczasem Geely informuje o utworzeniu kolejnej marki: Geometry. Geometry ma oferować wyłącznie samochody elektryczne, które będą oferowane na całym świecie. Pierwszym modelem producenta jest… Geometry A.
Geometry A: rozsądna cena, niezły wygląd, duży zasięg. Będzie hit?
Zaprezentowany właśnie model Geometry A ma kształt typowego sedana, Geely mówi wręcz o „sedanie premium”. Auto zostanie zaoferowane z bateriami 51,9 i 61,9 kWh („standard range” / „long range”, ogniwa CATL), które to pojemności mają pozwolić na przejechanie 410 lub 500 kilometrów na jednym ładowaniu.
Trzeba jednak podkreślić, że są to wartości podawane w chińskiej odmianie procedury NEDC. Realne zasięgi Geometry A powinny zatem wynieść odpowiednio około 280 i 350 kilometrów.
> Tesla Model 3 najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym w Szwajcarii [marzec 2019]
Maksymalna moc silnika wynosi 120 kW (163 KM), maksymalny moment obrotowy – 250 Nm. Ta druga wartość jest stosunkowo niska i sugeruje, że auto zostało zaprojektowane z myślą o jak najbardziej ekonomicznej jeździe. Producent nie zdradził mocy ładowania obsługiwanej przez Geometry A, ale z zadeklarowanego czasu 30 minut od 30 do 80 procent wynika nie więcej niż 50-70 kW. Czyli dość standardowo.
Samochód nowej marki Geely wyposażony został też w mechanizm o nazwie „L2+ intelligent drive”, z którego opisu wynika, że jest to zestaw dodatkowych systemów bezpieczeństwa wspomagających kierowcę: rozpoznawanie pieszych, automatyczne hamowanie awaryjne, utrzymywanie pasa ruchu itd.
Najciekawsza jest cena Geometry A, która w Chinach rozpoczyna się od 210 tysięcy yuanów, co oznacza równowartość 119 tysięcy złotych. Niestety, nie wiadomo, ile auto będzie kosztować w Europie, chociaż Geely twierdzi, że ma już „ponad 27 tysięcy zamówień”. Aż 18 tysięcy z tych zamówień ma pochodzić z zamorskich krajów takich jak Singapur, Norwegia i Francja.