Genesis, luksusowa marka Hyundai Motor Group, która oferowana jest w niektórych europejskich krajach czy Stanach Zjednoczonych, ma zamiar cofnąć się o pół kroku, by wprowadzić na rynek możliwie dużo hybryd. Przedstawiciel producenta uważa, że Genesis „osiągnęło ponadprzeciętność” w segmencie samochodów elektrycznych, tymczasem teraz klienci „chcą bardziej hybryd niż elektryków”. Może to być strategia podążania za Mercedesem, ale też sygnał, że coś się zmienia w koncernie Hyundaia.

Genesis chce mieć hybrydy

„Osiągnięta ponadprzeciętność” sformułowana przez dyrektora marki ds. rozwoju pojazdów a cytowana przez portal Electrek to prawdopodobnie wniosek z kategorii „bardzo mocno chcieliśmy sprzedawać auta elektryczne, tymczasem ludzie nadal kupują modele spalinowe”. Ma ona dotyczyć kluczowych rynków w rodzaju Europy. Producent ma dziś w ofercie elektryczne Genesis GV60 (kompaktowy crossover), elektryczne Genesis Electrified GV70 i spalinowe GV70 (segment D), spalinowe GV80 (E-SUV), elektryczne Genesis Electrified G80 i spalinowe G80 (segment E), wreszcie spalinowe Genesis G90 (segment F).

Genesis GV60 (c) Genesis

Globalny szef marki, Mike Song, ocenia, że „klienci chcą dziś bardziej hybryd niż elektryków„, zatem Genesis musi pospieszyć się z wprowadzeniem własnych napędów hybrydowych, bo tak robi duża część konkurencji. Hybrydy pojawią się w tylu modelach, w ilu będzie to możliwe. Przyszłe normy emisji spalin w Europie, które poluzowano względem pierwotnych założeń, sprzyjają mieszanym napędom. Również aktualne nastawienie Unii Europejskiej, by w przepisach dotyczących emisji CO2 zrobić wyłom dla paliw syntetycznych, pomagają w dalszej sprzedaży silników spalinowych.

Genesis Electrified GV70 (c) Genesis

Song podkreśla, że pełna elektryfikacja jest przyszłością, ale to słyszymy w Hyundai Motor Group od dawna. Częściowy zwrot w kierunku napędów spalinowo-elektrycznych jest w tym kontekście nowością. Tradycyjne silniki chcą rozwijać Ford i General Motors, BMW, Mercedes czy Volkswagen nigdy od nich nie odeszły a ostatnio coraz chętniej mówią o ich renesansie. Genesis może próbować iść własną ścieżką, tj. naśladować Mercedesa, lecz istnieje pewne prawdopodobieństwo, że o modelach spalinowych przychylniej zaczną się też wypowiadać Hyundai i Kia.

Genesis Electrified G80 (c) Genesis

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: