General Motors i Honda ogłosiły właśnie zawiązanie współpracy nad bateriami kolejnej generacji. To dość zaskakująca decyzja, ponieważ japońskie koncerny wolą tworzyć alianse przede wszystkim ze sobą. Wygląda jednak na to, że obie firmy skorzystają na tej kooperacji.
Nowa bateria GM i Hondy: szybsze ładowanie, większa gęstość, mniejsze rozmiary
Oba koncerny chcą razem stworzyć baterię nowej generacji, która będzie stosowana w autach General Motors i Hondy. GM pracuje nad własnymi systemami bateryjnymi od wielu lat, można się więc spodziewać, że będziemy mieli do czynienia z jakąś formą licencjonowania produktów przez japońskiego producenta.
> Bateria newsów 24.05: elektryczna Honda Jazz * …
Z kolei General Motors może skorzystać z doświadczeń Hondy w segmencie ogniw paliwowych (wodorowych). Honda bowiem jako jeden z niewielu koncernów motoryzacyjnych, ma dziś własne ogniwa wodorowe Vertical Flow (V Flow). Zasilają one dostępny na rynku samochód, Hondę Clarity Fuel Cell. Honda i GM współpracują zresztą ze sobą w tym segmencie, a pierwsze efekty kooperacji mają zadebiutować na rynku w 2020 roku.
Nowe baterie GM i Hondy mają być wykorzystywane w modelach dostępnych na amerykańskim rynku. Nie wiadomo, czy trafią do Europy.
Na ilustracji: Chevrolet Bolt, samochód elektryczny General Motors (c) GM
|REKLAMA|
|/REKLAMA|