Jurij Kuzema, który w europejskim oddziale Tesli zajmuje się nieruchomościami, ogłosił oficjalnie, że producent rozpoczyna poszukiwania istniejącego salonu samochodowego, który mógłby zostać przekształcony na Tesla Center. Za kierownikiem tej placówki firma rozgląda się od zeszłego roku, od zeszłego roku również Tesla chciałaby zatrudnić kierownika salonu w Poznaniu.
Salon Tesli w Poznaniu blisko, ale nie bardzo blisko
W Gdańsku lub Gdyni Tesla szuka działek lub istniejących salonów samochodowych, które chciałyby zostać przekształcone w przedstawicielstwa przedsiębiorstwa Muska. Prosi nie tylko o oferty, ale też o wskazówki i zalecenia (patrz TUTAJ), więc jeśli ktoś zna dobrze uzbrojony teren, najlepiej położony blisko drogi przelotowej lub ekspresowej, powinien śmiało dzielić się rekomendacjami. Szczególnie, że salon może w przyszłości zostać rozbudowany o Superchargery, by obsługa mogła wydawać jak największą liczbę aut.
Ogłoszenia z ofertami pracy dla kierowników salonów w Gdańsku i Poznaniu, które opisywaliśmy we wrześniu minionego roku, znikły, co łatwo sprawdzić klikając linki w artykule. Ale to nie musi oznaczać, że udało się znaleźć chętnych na wspomniane stanowiska. W ostatnich dniach, wraz z gigantyczną falą zwolnień w Tesli, usunięto ze strony Tesla Careers setki ogłoszeń. W Polsce firma nie szuka dziś kompletnie nikogo, w Niemczech potrzebna jest dosłownie garstka ludzi, podczas gdy zwykle oferty związane z Giga Berlin szły w dziesiątki czy nawet setki.
„Jesteśmy zaniepokojeni”
Ludzie z polskiego oddziału, którzy chcieli z nami na ten temat rozmawiać, mówią, że atmosfera zrobiła się nerwowa, bo cięcia opisywane na Iksie sprawiały wrażenie mocno przypadkowych. Martwią się, że istnieje już lista osób do zwolnienia oparta na niezupełnie merytorycznych przesłankach, czyli NIE na wskaźnikach związanych z obsługą klientów/sprzedażą. Z kolei naszym zdaniem akurat działy sprzedaży i serwis nie powinny się niczym przejmować, tylko robić swoje. W końcu są koniem pociągowym całej firmy, który pozyskuje lub przywiązuje klienta do przedsiębiorstwa.
Nota od redakcji Elektrowozu: może zabrzmi to dziwnie, ale cieszymy się, że w europejskim oddziale Tesli zrezygnowano z komunikowania się z wybrańcami [Elektrowóz tak się czuł] i ruszono szeroką falą. Samochody wydawane są przedstawicielom najróżniejszych mediów, pojawiają się kolejne relacje i recenzje. To doskonały ruch, nawet sceptycy mogą się przekonać, że wiele opinii na temat Tesli powstało całe lata temu i dawno się zdezaktualizowało (spasowanie, materiały itd.).