W nocy z piątku na sobotę, 24/25 września, Tesla rozesłała do użytkowników swoich aut aktualizację oprogramowania. Dzięki niej mieszkańcy Stanów Zjednoczonych mogą wziąć udział w programie testów „Pełnej Zdolności do Samodzielnej Jazdy” / FSD beta. Dostęp do nowych funkcji uzyskają tylko ci, którzy zdadzą praktyczny egzamin z przepisów ruchu drogowego.
FSD beta szerzej dostępne w USA
Wzięcie udziału w programie betatestów oznacza automatyczne poddanie się egzaminowi z kultury jazdy na drodze. Z nieoficjalnych informacji wiadomo, że stopień użycia przyspieszenia nie jest brany pod uwagę. Ocenie będzie natomiast podlegać liczba mocnych hamowań, szybkość pokonywanych zakrętów i ogólne zachowanie kierowcy w stosunku do innych uczestników ruchu drogowego. Kierowcy będą badani z użyciem systemu, który powstał na potrzeby usługi ubezpieczeniowej oferowanej przez Teslę. Oprogramowanie przyzna użytkownikowi tzw. Safety Score (ang. Ocena Bezpieczeństwa):

Ekran zgody w programie FSD beta (c) Pierre Ferragu / Twitter
Wraz z udostępnieniem FSD beta w internecie pojawiły się żarty z rodzaju „Jeszcze nigdy nie widziałem tylu kierowców Tesli jadących zgodnie z przepisami”. Na razie nikt nie opublikował wyniku gorszego niż 100 punktów, nie wiadomo również, jaki jest próg zakwalifikowania się do testów FSD beta. Kierowcy mają być oceniani przez tydzień.
Jako ciekawostkę związaną z FSD należy przytoczyć sugestię Muska, że już za kilka miesięcy oprogramowanie będzie potrafiło jeździć po Europie, a konkretnie: po Norwegii (źródło). Jego udostępnienie będzie od tego momentu zależne od obowiązującego prawa. Pasuje to do zapowiedzi z listopada 2020 roku, że FSD beta po Stanach Zjednoczonych zawita do Kanady i Norwegii właśnie (źródło). Sądząc po rekrutacjach prowadzonych przez Teslę, pakiet już teraz testowany jest na europejskich drogach – ale na razie przez osoby współpracujące bezpośrednio z producentem.
Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: opis mechanizmu Safety Score znajduje się TUTAJ. Na jego otwarciu znajduje się obrazek z liczbą 90, w zależności od wybranego języka (kraju) strona może przeładować się na błąd 404.