Ford wesprze swój niemiecki oddział kwotą wynoszącą do 4,4 miliarda euro, równowartością 18,5 miliarda złotych, by „ustabilizować finansowo Ford-Werke GmbH”. To kolejna inwestycja na terenie Niemiec, wcześniej firma wydała równowartość 7,7 miliarda złotych na zmodernizowanie fabryki w Kolonii i utworzenie tam Kolońskiego Centrum Elektryfikacji. Z zakładu wyjeżdżają Ford Explorer i Capri, obydwa produkowane na platformie MEB Volkswagena. Oprócz tego Ford ma w Rumunii zakład wytwarzający Pumę Gen-E.

Ford wspiera europejski oddział. Na razie sprzedaż idzie tak sobie

Explorer i Capri, choć doceniane przez nabywców za wygląd i ewolucyjne ulepszenie Volkswagenów z linii ID., nie wzięły Europy szturmem. Dlatego pod koniec 2024 roku w samej tylko Kolonii Ford ogłosił redukcję 2 900 etatów i przeszedł tymczasowo na pracę w niższym wymiarze czasowym. Dodatkowe 1 100 osób zwolniono w innych oddziałach firmy na Starym Kontynencie. Ford-Werke GmbH ma niemal 6 miliardów euro zadłużenia, dlatego dofinansowanie w wysokości do 4,4 miliarda euro tylko częściowo rozwiązuje problem lokalnej placówki.

Inwestycja ma inne doniosłe skutki. Od teraz europejski oddział producenta traci gwarancję utrzymania przez centralę, chociaż Ford zapewnia o chęci finansowego wspierania placówek na Starym Kontynencie. Ford-Werke przestaje być dzieckiem, które będzie wspomagane w każdych okolicznościach, a staje się jedną z wielu spółek, które muszą pomyśleć, jak o siebie zadbać – bo będą z tego skrupulatnie rozliczane. Ford mówi o „upraszczaniu struktur, redukcji kosztów i zwiększaniu wydajności”.

Wiceprzewodniczący Ford Motor Company podkreślił chęć utrzymania biznesu w Europie, zastrzegł wszak, że oczekuje współpracy wszystkich zainteresowanych stron, w tym związków zawodowych czy polityków. Zasugerował też potrzebę czytelniejszych działań, gdy chodzi o promowanie napędów elektrycznych na Starym Kontynencie. To ważne, ponieważ fabryka w Kolonii przeszła na produkcję wyłącznie elektryków. Luzowanie norm emisji raczej nie pomaga przedsiębiorstwom w sprzedaży aut innych niż spalinowe.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: