W 2024 roku do oferty Forda trafi kolejny samochód elektryczny, Ford Puma Gen-E. Model będzie konwersją spalinowej wersji Pumy, wszystko wskazuje na to, że nie powstanie na bazie nowej platformy dla tanich aut elektrycznych, którą kilka dni temu zapowiedział Jim Farley, prezes Forda. Spodziewajmy się, że Puma Gen-E nie dostanie baterii większej niż 50-60 kWh, bo mniej więcej takie pojemności oferuje konkurencja.

Nowy Ford Puma Gen-E – co wiemy, czego się spodziewamy

Ford Puma Gen-E jest drugim autem elektrycznym w gamie amerykańskiego producenta, które wykorzystuje „-E” na oznaczenie wariantu z bateryjnym zespołem napędowym. Żeby jednak bałagan nie był zbyt mały, na rynku pojawi się też elektryczny Ford Explorer (C-SUV), który ma identyczną nazwę, jak jego o dwa segmenty większy spalinowy brat, Ford Explorer. Jest też Ford E-Transit, no i oczywiście Ford F-150 Lightning. Brakuje jeszcze tylko modelu ze słowem „Electric”, np. Ford Kuga Electric, i mielibyśmy komplet.

Gama osobowych samochodów elektrycznych Forda, którą producent zapowiedział w 2022 roku (c) Ford

Spalinowy Ford Puma ST po tegorocznym faceliftingu. W elektryku spodziewajmy się zaślepionej atrapy chłodnicy i… to wszystko (c) Ford

Nowy Ford Puma Gen-E zostanie zbudowany na skonwertowanej platformie B2E, która jeszcze nie trafiła na rynek w aucie elektrycznym. Jako że auto dzieli zespół napędowy z zapowiedzianym Fordem E-Transitem Courierem, spodziewajmy się tego samego silnika o mocy 100 kW/136 KM i 290 Nm momentu obrotowego napędzającego przednie koła (dane techniczne E-Transita Couriera są częściowo znane). Pojemności baterii będą zapewne dopasowane do konkurencji z segmentu B-SUV, czyli zmieszczą się w przedziale między 50 a 60 kWh [wartości całkowite, domniemania redakcji Elektrowozu].

Puma Gen-E wyjedzie z fabryki w Krajowej w Rumunii, gdzie wytwarzana jest spalinowa generacja modelu. Zwiastun modelu z 2022 roku (powyżej) pasuje do delikatnie odświeżonej generacji Forda Pumy, którą zaprezentowano parę dni temu (czerwony samochód i zdjęcia poniżej). Elektryk pojawi się zapewne w drugiej połowie roku, już po starcie sprzedaży Forda Explorera EV. Pierwszych dostaw spodziewajmy się na koniec 2024 roku.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: