Na portalu Reddit pojawiło się wczoraj zdjęcie lawety z transportem Fordów Mustangów Mach-E, które zostało zrobione w Norwegii. Z kolei dziś chiński Xpeng pochwalił się, że tego samego kraju dojechała pierwsza partia Xpengów G3, elektrycznych crossoverów segmentu C.

Norwegia jak zwykle w awangardzie

Norwegia jest poza Unią Europejską, jest też krajem z największym poziomem wsparcia dla samochodów elektrycznych (brak VAT-u, brak opłat drogowych itp.), trudno się więc dziwić, że producenci walczą o obecność na tym rynku. Pierwsi nabywcy lada dzień otrzymają swoje Mustangi Mach-E i Xpengi G3.

Również w Norwegii rozpoczęły się już dostawy Mercedesa EQV. I Toyoty Proace Verso, elektrycznego vana budowanego przez Grupę PSA i dostępnego z bateriami o pojemnościach 45 (50) i 69 (75) kWh. W krajach Unii Europejskiej model będzie dostępny od marca 2021 roku jako pierwszy elektryk marki Toyota na naszym kontynencie.

Na północy naszego kontynentu rozkręcają się wreszcie dostawy Tesli Model 3 (1. miejsce w grudniu 2020), Volvo XC40 P8 Recharge (2. miejsce) i Polestara 2 (3. miejsce). Na tym tle w innych krajach Unii Europejskiej dzieje się stosunkowo niewiele – wszyscy walczą raczej o dobre zamknięcie roku.

Z najciekawszych informacji warto odnotować, że jeszcze w grudniu Volkswagen ma zamiar wystartować z dostawami VW ID.4. Według Nextmove ponad 4 tysiące egzemplarzy samochodu powinny trafić do odbiorców w Holandii i Niemczech. To dość wysoka wartość, jeśli wziąć pod uwagę, że zaledwie parę tygodni temu oprogramowanie auta miało ewidentne błędy.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]