Ford Mustang Mach-E / Ford Mustang Mach Electric oficjalnie zadebiutował. Potwierdziły się wszystkie wcześniejsze informacje, które wyszły na jaw dzięki opublikowanej zbyt wcześnie witrynie. Sprawdziły się także nasze spekulacje. Samochód wprowadza na rynek mnóstwo nowości, jego ceny zapowiadają się świetnie, tylko… poczekamy na niego jeszcze rok.

Ford Mustang Mach-E – historia, obietnica i… porównania do Porsche

Cała opowieść zaczęła się od historii i wspomnień, ale też od pewnej obietnicy. Otóż znajdujący się na scenie przedstawiciel Forda zadeklarował, że elektryczny Ford Mustang Mach-E ma jeździć i ogólnie sprawiać wrażenie, że jest rasowym Fordem Mustangiem. Prawdopodobnie zdecydowano się na tę deklarację, ponieważ wielu zwolenników Mustanga sarkało, że Ford „psuje” symbol crossoverem, który w dodatku jest elektryczny.

> Przyspieszenie Tesla Model 3 Performance w strefie Lamborghini. Murcielago z tyłu, został Aventador

Bardziej konkretna część prezentacji rozpoczęła się od pokazu jazdy na torze – zwróćcie uwagę na ilość miejsca na tylnej kanapie – oraz, co ciekawe, z obszernego omówienia wnętrza i interfejsu użytkownika. Składane tutaj obietnice brzmiały tak, jak podczas premiery Windows 95: nowy interfejs, intuicyjna obsługa, inteligentny system.

W interfejsie zrezygnowano z klasycznego menu, by ułatwić użytkownikowi obsługę samochodu. Idąc od góry mamy:

  • podstawowe dane na temat auta,
  • główne okno z wyraźną informacją o tym, gdzie się znajdujemy,
  • dodatkowe okna-zakładki prowadzące w inne części ekranu,
  • blok z pokrętłem sterującym głośnością i dotykowymi przyciskami regulującymi temperaturę lub siłę nawiewu.

Elektryczny Ford Mustang ma z czasem uczyć się swego właściciela, by podsuwać mu takie funkcje, z jakich najczęściej korzysta. Mamy tu więc odpowiednik najczęściej używanych aplikacji gromadzących się w jednym z menu systemu operacyjnego.

Samochód będzie pozwalał na wydawanie komend głosowych, gdy uruchomimy tę funkcję z wykorzystaniem słów „OK, Ford”. Otwieranie i zamykanie auta będzie odbywało się z wykorzystaniem aplikacji na smartfonie.

Specyfikacja

Zgodnie z wcześniejszym przeciekiem producent pochwalił się, że Ford Mustang Mach-E z największą baterią i napędem na tył będzie miał zasięg około 483 kilometrów (300 mil) na jednym ładowaniu (według WLTP: od 420 do 600 km).

> Tesla Pickup vel Cybertruck zadebiutuje w piątek rano, 22 listopada. Niektórzy obawiają się, że będzie zbyt kosmiczny

Moc ładowania pozwoli na uzupełnianie do +76 kilometrów zasięgu w 10 minut, czyli maksymalnie +450 km/h – według danych Forda jest to 115 W dla edycji z mniejszą baterią i 150 kW dla większej.

Ciekawostka na marginesie: Ionity w Polsce

Ford jest członkiem konsorcjum Ionity, więc znajdujące się w nim mapy będą posiadały pełne informacje na temat stacji tego operatora. Z prezentacji naszego kontynentu wynika, że w Polsce stacje Ionity pojawią się gdzieś w okolicach Szczecina, Koszalina, Wrocławia, być może Rzeszowa oraz na autostradzie A1, co w sumie pasuje do wcześniejszych obietnic:

Ford Mustang Mach-E kontra Porsche

Pojemność baterii Forda Mustanga Mach-E to:

  • 75,7 kWh dla wersji z zasięgiem standardowym (SR),
  • 98,8 kWh dla wersji z zasięgiem rozszerzonym (ER).

Gwarancja na baterię w Stanach Zjednoczonych to 8 lat/100 tysięcy mil. Czyli w Polsce będzie to zapewne 160 tysięcy kilometrów.

Auto będzie dostępne w wariantach z napędem na tył (RWD) i obie osie (AWD). Moc maksymalna to od 190 do 248 kW (258-337 KM) oraz 342 kW (465 KM) dla edycji GT Performance. Moment obrotowy to 415 Nm dla wersji z napędem na tył, 565 Nm dla wariantu z napędem na obie osie oraz 830 Nm dla wersji GT Performance.

Część z tych danych można już znaleźć na polskiej stronie producenta (TUTAJ), inne są tylko w amerykańskim komunikacie:

Co ciekawe, w oficjalnym komunikacie producent porównuje samochód do Porsche. I tak:

  • standardowa wersja AWD ma przyspieszać lepiej od bazowego Porsche Macan,
  • GT ma być szybsze od Porsche Macan Turbo3,
  • GT Performance Edition ma być szybsze od Porsche 911 GTS.

Na tym przykładzie świetnie widać, jak bardzo silniki elektryczne wyprzedzają wszystko, co wiąże się z technologią spalinową, skoro nawet producent tanich, popularnych samochodów rzuca wyzwanie liderowi produkcji szybkich, sportowych aut.

Wymiary

Ford Mustang Mach-E należy do segmentu D-SUV i ma:

  • 4,72 metra długości,
  • 1,88 metra szerokości,
  • 1,6 metra wysokości,
  • 2,97 metra rozstawu osi.

Będzie zatem konkurował z Teslą Model Y oraz Jaguarem I-Pace.

Przestrzeń bagażowa za tylnymi siedzeniami (cała) to 821 litrów, ale mierzona do półki (normalnie) pojemność bagażnika to 402 litry. Pojemność bagażnika z przodu to 136 litrów (źródło).

Ford Mustang Mach-E – ceny

Informacja o cenach pojawiła się już w niemieckim konfiguratorze. Wynika z niej że najtańszy wariant będzie dostępny od 46 900 euro:

> Ford Mustang Mach-E: CENA od 46 900 euro w Niemczech. W Polsce od 210-220 tysięcy złotych?

A oto i sam samochód w różnych wersjach. Edycja błękitna to najmocniejsze GT, na polskiej stronie jeszcze niedostępne:

Premiery pogratulował Fordowi nawet Elon Musk (źródło). Czekamy, aż się przyzna, że odsprzedaje producentowi zespoły bateryjno-napędowe, bo specyfikacja Forda Mach-E wygląda wyjątkowo dobrze na tle europejskich elektryków 🙂

Całą prezentację można obejrzeć tutaj:

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]