Na niektórych rynkach Ford rozpoczął sprzedaż modelu Ford Kuga Hybrid, starej hybrydy, a więc wariantu napędowego ulokowanego pomiędzy mHEV i PHEV. Auto ma silnik spalinowy pracujący w cyklu Atkinsona i silnik elektryczny o mocy aż 92 kW, co jest ewenementem w autach tej wielkości (C-SUV).

Ford Kuga Hybrid – dane techniczne i wszystko, co wiemy

Wspomniany silnik elektryczny o mocy 92 kW (125 KM) zasilany jest z baterii o pojemności… 1,1 kWh. Kierowca ma więc wystarczającą ilość energii, żeby mocniej ruszyć albo toczyć się przez pewien czas z niewielką szybkością, ale nie liczmy na możliwość regularnego korzystania z potencjału silnika. Szczególnie, że w starych hybrydach baterie pracują w węższym zakresie pojemności.

Silnik spalinowy o pojemności 2,5 litra ma moc 112 kW (152 KM), co daje w sumie 140 kW (190 KM) dla całego zespołu napędowego. Przyspieszenie Kugi Hybrid do 100 km/h trwa 9,5 sekundy.

Nie jest jasne, czy model miał zadebiutować jeszcze w tym roku. Wiele wskazywało na to, że Ford nastawia się na sprzedaż wariantów spalinowych, ewentualnie mHEV oraz modeli plug-in. Jednak ostatni kłopot z ogniwami, który spowodował duże zawirowania w wersji ładowanej z gniazdka, może niekorzystnie odbić się na całkowitej emisji dwutlenku węgla przez producenta. Ford Kuga Hybrid (HEV) stanowi choćby częściowe rozwiązanie problemu – nie zdziwilibyśmy się, gdyby był oferowany w naprawdę dobrych cenach.

> Volvo i Polestar dotrzymają norm emisji w 2020. Do grupy dołącza Ford. W tle uformowały się inne układy

Auto „z tradycyjnym, samoładującym się napędem hybrydowym” pojawia się w opisie na polskiej stronie Forda, ale nie występuje w konfiguratorze. Gdy szukamy hybryd, do wyboru mamy tylko EcoBlue mHEV (hybryda uproszczona) oraz PHEV (wersja ładowana z gniazdka):

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: