Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Ford Explorer PHEV trafia do Europy. Większy niż Lexus RX 450hL i w podobnej cenie

Ford Explorer PHEV to największa obecnie hybryda plug-in producenta w segmencie aut osobowych. Dostawy dużego, 7-miejscowego SUV-a ruszyły właśnie na terenie Europy Zachodniej. Auto wyceniono w Polsce na 366 tysięcy złotych w wariancie wyposażeniowym ST-Line.

Ford Explorer PHEV – [bardzo] duże auto rodzinne

Silnik spalinowy 3.0 V6 połączony z silnikiem elektrycznym daje Explorerowi PHEV w sumie 336 kW (457 KM) mocy i 825 Nm momentu obrotowego. Bateria ma pojemność 13,6 kWh i prawdopodobnie jest to pojemność całkowita – czyli do dyspozycji mamy około 11 kWh. Przy samochodzie tej wielkości jeśli pokonamy na tej energii 32-35 kilometrów, to będzie to naprawdę dobry wynik.

Recenzenci, którzy mieli okazję testować spalinową wersję Explorera, twierdzą, że auto brzmi i jeździ trochę zbyt sportowo, jak na model rodzinny (źródło).

Spalanie według WLTP wynosi 10,4 litra na 100 kilometrów, ale mówimy oczywiście o jeździe z baterią naładowaną do pełna. W niektórych materiałach reklamowych producent wspomina też o 3,1 lub 3,2 litra na 100 kilometrów, co w sumie dobrze pasuje do dystansu stosowanego w procedurze WLTP.  Realnie po rozładowaniu baterii należy spodziewać się 12-18 l/100 km.

> Ford: Mustang Mach-E ładuje się szybciej niż deklarowaliśmy, +590 km/h w RWD, +500 km/h w AWD, a nie +450 km/h

Zalety hybrydy plug-in wykorzystamy, gdy będziemy autem jeździć na krótkich dystansach z długimi przerwami. Wbudowana ładowarka jest 1-fazowa i obsługuje do 2,8 kW mocy (230 V, 12 A), dlatego naładowanie baterii do pełna nawet na własnej naściennej stacji ładowania potrwa co najmniej 4,3 godziny (dane producenta, 4:20). Przy zwykłym gniazdku czas postoju wydłuża się do niemal 6 godzin (5:50).

Dużą zaletą auta są jego wymiary: przy 5,05 metra długości 7 miejsc w kabinie jest standardem mimo ulokowanej pod podwoziem baterii.

W Polsce trudno o znalezienie bezpośredniego konkurenta modelu. Wzmiankowany w tytule Lexus RX 450hL jest nieco mniejszy i dysponuje tylko starym („samoładującym”) napędem hybrydowym – a jego cena jest wyższa lub niższa od Forda Explorera PHEV w zależności od aktualnej promocji (porównaj cennik TUTAJ). Kia Telluride nie jest w naszym kraju oferowana, a Toyota Highlander Hybrid ma się pojawić dopiero w 2021 roku.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version