Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Ford Explorer coraz bliżej. Większa bateria, 19,5 cm prześwitu, cenniki mają być „wiosną”

Ford opublikował film z sesją pytań i odpowiedzi na temat nowego elektrycznego Explorera. Usłyszeliśmy kilka dodatkowych szczegółów na temat samochodu, dowiedzieliśmy się m.in., że dostanie „nową baterię”, co sugeruje obecność wariantu 84 (79) kWh. Wiemy, że prześwit ma 19,5 centymetra, lecz nadal nie powiedziano nam najważniejszego – ile Ford Explorer kosztuje. W 2023 roku polski oddział zapowiedział nam, że cenniki zostaną ogłoszone „wiosną”.

Ford Explorer EV, garść szczegółów

Datę publikacji cenników zdradził redakcji Elektrowozu Grzegorz Handzlik, dyrektor sprzedaży samochodów osobowych. „Wiosna” zaczyna się w trzeciej dekadzie marca i kończy w trzeciej dekadzie czerwca, na początku wakacji, więc najbliższe miesiące będą decydujące. Niedługo później mają ruszyć dostawy samochodu, przedstawiciel Forda powiedział nam, że wystartują one „latem”.

Biorąc pod uwagę, że film promocyjny wyemitowano właśnie teraz, dochodzimy do wniosku, że producent podgrzewa atmosferę. Niewykluczone zatem, że ceny Forda Explorera będą lada tydzień.

Samochód ma 19,5 centymetra prześwitu, pod tym względem więc wypada nieźle na tle konkurencji. Jeep Avenger (segment B-SUV) ma 20 centymetrów, Mercedes EQB (D-SUV) do 21 centymetrów, tyle samo zaoferują nam Toyota bZ4X i Subaru Solterra. To największe znane nam wartości w wypadku elektryków, które nie posiadają zawieszenia pneumatycznego.

Pojemność bagażnika Forda Explorera to 450 litrów, model ma 4,46 m długości, jest więc niemal identyczny, jak Kia Niro EV (4,42 m). Auto można wyposażyć w hak, który przy napędzie na obie osie uciągnie przyczepę o masie 1,2 tony. Chyba najciekawsza informacja dotyczy baterii, która ma być „najnowocześniejsza”. Elektryk powstaje na platformie MEB Volkswagena, a ten właśnie zapowiedział wprowadzenie do oferty akumulatora o pojemności 84 (79) kWh, który znalazł zastosowanie w VW ID.3.

Ford Explorer będzie dostępny w jednym z sześciu kolorów (szósty schował się za fotelem, ale jest widoczny na filmie) (c) Ford

Spodziewajmy się zatem, że bateria Forda Explorera też będzie miała 84 kWh pojemności całkowitej, 79 kWh pojemności użytecznej, i da się ładować z mocą do 175 kW (nominalnie). Niewykluczone zatem, że bazowy wariant z większym akumulatorem będzie posiadał na tylnej osi silnik APP550 o 210 kW/272 KM mocy i 545 Nm momentu obrotowego [spekulacje redakcji].

Cały film promocyjny, można obejrzeć (dziękuję za podesłanie, Panie Pawle):

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4.7]
Exit mobile version