Fisker, choć jest na etapie bankrutowania i w Europie, i w Ameryce Północnej, musi wezwać do serwisów w sumie 12 503 samochody, z czego 8 204 są w Stanach Zjednoczonych, 3 806 w Europie, 513 w Kanadzie – to spora część wszystkich egzemplarzy, jakie firmie udało się wyprodukować. Powodem akcji przywoławczej są klamki, które mogą zablokować się w pozycji zamkniętej uniemożliwiając w ten sposób lub przynajmniej znacząco utrudniając otwarcie drzwi. Z obu stron.

Wadliwe Fiskery Ocean, czyli gorące kartofle naprawiane przez bankruta

Po obu stronach Atlantyku Fisker właśnie bankrutuje, czyli nie posiada pieniędzy do realizowania bieżących zobowiązań. Nadal jednak posiada pewien majątek, który może zostać wyprzedany i który może posłużyć do spłacenia wierzycieli lub też restartu firmy, oczywiście gdyby tylko ktoś zechciał przejąć markę z długami i miał zapas gotówki na lata działalności. Dyrektorem finansowym Fiskera była żona Henrika Fiskera, nad finansami panowała tak słabo, że producentowi zdarzało się dostarczać swoje samochody za darmo.

Przedsiębiorstwo jest celem szeregu dochodzeń prowadzonych przez amerykańską Krajową Radę ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA), bo nabywcy regularnie skarżyli się na niską jakość Fiskerów Ocean. Problemem było awaryjne oprogramowanie, awaryjny zespół napędowy, awaryjne kluczyki i rygle w drzwiach. W tym przypadku chodzi o klamki, które się nie wysuwają, co blokuje możliwość otwarcia drzwi. Rygle pozostają zamknięte i nie poddają się niezależnie od tego, czy człowiek znajduje się na zewnątrz, czy w środku.

Kluczyk Fiskera Ocean (c) Doug deMuro / YouTube

Firma rozesłała informację o akcji przywoławczej do swoich dealerów, kłopot ma zostać rozwiązany nieodpłatnie. Zaledwie kilka tygodni temu Fisker wzywał swoich klientów do serwisów, żeby rozwiązać problem z oprogramowaniem oraz niedopatrzeniach w zakresie systemów bezpieczeństwa. Jak przypomina Automotive News Europe, poprzednia firma Henrika Fiskera, Fisker Automotive, ogłosiła bankructwo po tym, jak w 2013 roku wyszło na jaw, że jej baterie są wadliwie skonstruowane [co może prowadzić do pożarów] (źródło).

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: