Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Fiat Panda Hybrid i 500 Hybrid trafiają do oferty w Polsce. Tylko uproszczone hybrydy, bez jazdy elektrycznej

Fiat wprowadza do Polski dwa nowe modele z układem mild hybrid (mHEV, uproszczonej hybrydy) – są to Fiat 500 Hybrid i Panda Hybrid. Wyposażono je w niewielki silniczek elektryczny oraz baterię o pojemności 0,53 kWh. W przeciwieństwie do klasycznych hybryd, te auta nie oferują możliwości jazdy czysto elektrycznej.

Fiat 500 Hybrid, Fiat Panda Hybrid – dane techniczne i wszystko, co wiemy

Uproszczona hybryda to taki zestaw napędowy, w którym rozrusznik i alternator zastąpiono jednym, nieco większym silniczkiem. Potrafi on odzyskiwać energię z kół, a w szczególnych okolicznościach jest w stanie lekko wesprzeć silnik spalinowy. Dzięki takiej konfiguracji auto traktowane jest jak hybryda i sprzedawane z niższą akcyzą.

> Czy na mild hybrid / uproszczone hybrydy też jest obniżona akcyza? Ministerstwo Finansów: Tak, jest

Obydwa wspomniane Fiaty posiadają 3-cylindrowe silniki benzynowe o mocy 70 KM i 92 Nm momentu obrotowego, już z elektrycznym wspomaganiem. Skrzynia biegów posiada 6 przełożeń. Sam silnik elektryczny (ang. belt integrated starter generator, BSG) oferuje moc 3,6 kW (4,9 KM), a bateria 11 Ah (0,53 kWh) pojemności.

Producent informuje, że dzięki temu zestawowi możliwe jest wyłączenie silnika spalinowego podczas zwalniania – wystarczy, że kierowca wrzuci „luz”, gdy ujrzy właściwe powiadomienie. Dodajmy jednak, że w takiej sytuacji silnik elektryczny nie odzyskuje energii z jazdy, a obwody elektryczne samochodów zasilane są z baterii.

Cytowani przez Dziennik.pl inżynierowie Fiata utrzymują, że układ mHEV jest w stanie obniżyć emisję „średnio od 20 do nawet 30 procent” w porównaniu do wersji z silnikiem spalinowym 1.2 Fire o mocy 69 KM. Nie da się obniżyć emisji inaczej niż przez obniżenie spalania. Dlatego słowa inżynierów należy czytać następująco: „silnik 1.0 z układem uproszczonej hybrydy będzie palił mniej o 20-30 procent niż wersja 1.2 bez mild hybrid”.

Obydwa modele sprzedaży wejdą w lutym-marcu 2020 roku.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version