Volkswagen zaprezentował facelifting Volkswagena ID.3. Samochód będzie produkowany w dotychczasowych zakładach w Zwickau i Dreźnie, a oprócz tego wyjedzie z głównej fabryki Volkswagena w Wolfsburgu (Niemcy). Auto minimalnie różni się od obecnej wersji, ma mieć nowe materiały we wnętrzu i większy wyświetlacz centralny (przekątna: 12 cali). Nowy VW ID.3 zjedzie z linii montażowych z oprogramowaniem ID. Software w wersji 3.x.

Odświeżony VW ID.3 (2023)

Auto znamy na razie tylko ze szkiców, trudno zatem ocenić, jak będzie wyglądała ostateczna wersja. Klamki w drzwiach zostały po staremu, czyli korekty nie będą duże. Z przodu zniknęła „poduszka” zamontowana na masce, zmienił się zarys wlotów powietrza. Światła z tyłu sprawiają wrażenie nieco szerszych niż dotychczas, ale bez ingerencji w ich kształt (źródło):

Odświeżony Volkswagen ID.3 (c) Volkswagen

Obecna generacja VW ID.3 i ID.4

We wnętrzu całkowicie zrezygnowano z produktów pochodzenia zwierzęcego, mają pojawić się zamienniki skóry naturalnej. 12-calowy wyświetlacz centralny stanowi element wyposażenia standardowego. Warto zwrócić uwagę, że na licznikach nie widać już przełącznika wyboru kierunku jazdy, dźwignie kierunkowskazów i wycieraczek też zniknęły, jakby zostały zastąpione przyciskami na kierownicy (ale tego nie widać). Oczywiście mogą być krótsze, ukryte lub po prostu nie zostały narysowane, żeby nie psuły odbioru czystego kokpitu:

Odświeżony wariant modelu może być zamawiany w Niemczech od 1 grudnia 2022 roku. Auto dostępne jest w pięciu prekonfigurowanych wariantach: Life, Business, Style, Max i Tour. Najtańszy VW ID.3 Life dostępny będzie od 43 995 euro, co stanowi odpowiednik 213 000 złotych. Dotychczas Volkswageny ID. były w Polsce nieco tańsze niż wynikałoby z bezpośredniego przeliczenia kwot po kursie, dlatego spodziewamy się, że w Polsce cena VW ID.3 Life będzie zaczynać się od około 199 000, maksymalnie 209 000 złotych. Dziś najtańszy VW ID.3 Life Pro Performance to wydatek wynoszący 191 490 złotych.

Volkswagen ostrzega, że ze względu na niedobory półprzewodników zamawiane teraz modele nie zostaną dostarczone przed czwartym kwartałem 2023 roku. I to mimo faktu, że odświeżony VW ID.3 będzie wytwarzany dodatkowo w fabryce w Wolfsburgu.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]