Skoda zaprezentowała facelifting Skody Enyaq, popularnego i wygodnego crossovera segmentu C. Zgodnie z obowiązującą modą, samochód ma dwuczęściowe światła, z wydzielonymi poniżej reflektorami. Powoli rysuje się też strategia, którą koncern Volkswagena wyznaczył dla Skody Enyaq i Elroq: mniej zespołów napędowych w porównaniu do krewniaków spod znaku Volkswagena (ID.4, ID.3) i bez większej baterii 84 (79) kWh, nie mówiąc o 91 (86) kWh znanej z VW ID.7.
Nowa Skoda Enyaq: dane techniczne i czego się domyślamy
Najważniejsza modyfikacja to znaczne okrojenie gamy napędowej. Na dziś dostajemy tylko 1/ Enyaqa 60 z baterią o pojemności 63 (59) kWh i starym silnikiem APP310 o mocy 150 kW/204 KM, 2/ Enyaqa 85 z nowym silnikiem APP550 o mocy 210 kW/286 KM i starą baterią 82 (77) kWh oraz 3/ Skodę Enyaq 85x z dwoma silnikami o identycznej sumarycznej mocy maksymalnej 210 kW/286 KM oraz ze starą baterią 82 (77) kWh. Dodajmy, że słowo „starą” oznacza pojemność, bo ogniwa są stopniowo ulepszane. Wszystkie edycje występują też w wersji ze ściętym z tyłu nadwoziem, Coupe (źródło; porównaj dwie pierwsze ilustracje poniżej).
Wspomnianych „ulepszeń” ogniw nie widać, przynajmniej na pierwszy rzut oka, bo producent prawdopodobnie chce dodatkowo zarobić sprzedając nam upgrade’y. I tak Enyaq 60 ładuje się z mocą do 165 kW (24 minuty od 10 do 80 proc.), tymczasem Enyaq 80 ograniczony jest do… 135 kW. W 85x rozpędzimy się do dzisiejszego maksimum dla tej baterii, 175 kW, a realnie jeszcze o kilka kilowatów wyżej. Co ciekawe, mimo wyższej wartości w piku, obydwa warianty obiecują czas uzupełnienia do 80 procent równy 28 minut.
Specyfikacja modelu sugeruje, że w gamie zmieści się jeszcze Skoda Enyaq RS (2025) z 250 kW/340 KM mocy oraz że jest przestrzeń na upgrade pojemności baterii. To ostatnie jest zresztą ciekawą sprawą, bo kilka lat temu Volkswagen planował pozbycie się pakietu 82 (77) kWh w 2024 roku – może być więc tak, że nabywcy już teraz wożą w podwoziu wersję 84 (79) kWh, a gdy nadejdzie czas, otrzymają propozycję odpłatnego zwiększenia zasięgu. Dziś zasięg WLTP Skody Enyaq to 437/446 jednostek dla Enyaqa 60/60 Coupe, 586/596 jednostek w wersji Enyaq 85/85 Coupe oraz 549/558 jednostek WLTP dla wariantu 85x/85x Coupe. Te ostatnie wartości są wstępne, mogą się zmniejszyć ze względu na pakietowanie z większymi felgami (edycja Sportline).
We wnętrzu samochodu zmian nie widać, nie licząc może napisu na kierownicy zamiast logotypu jak dotychczas. Pojemność bagażnika wynosi odpowiednio 585 lub 570 litrów, ekran centralny ma 13 cali, oprócz niego we wnęce kokpitu znajdziemy 5-calowe liczniki. W standardzie dostaniemy też trzystrefową klimatyzację i automatyczne ryglowanie drzwi przy odchodzeniu od auta, w ramach opcji możemy dokupić wyświetlacz projekcyjny (HUD), pompę ciepła, szklany dach czy podgrzewanie przedniej szyby.