Volkswagen potwierdził dziennikowi Handelsblatt, że fabryka w Zwickau (Niemcy) będzie pracować w niższym tempie przynajmniej do końca pierwszego tygodnia lutego. Podobne kłopoty ma zakład w Mlada Boleslav (Czechy). Wszystko przez to, że placówka w Kassel (Niemcy) nie osiągnęła zakładanej wydajności w produkcji silników APP550. Nieoficjalnie mówi się, że problemy uda się rozwiązać dopiero latem 2024 roku.

Kłopoty z silnikami APP550 = gorsza dostępność prawie wszystkich modeli ID. oprócz ID.3

Cytowany przez portal Electrive dziennik Handelsblatt utrzymuje, że kiepska wydajność to efekt błędów na etapie rozruchu fabryki. W listopadzie przy rozwiązywaniu problemów miało pomagać ponad 50 pracowników Volkswagena, a i tak Kassel ma obecnie wydajność wynoszącą zaledwie 30 procent zakładanej. We wspomnianych „kręgach korporacyjnych” szacuje się, że docelowa sprawność linii montażowych zostanie osiągnięta za około pół roku.

Fabryka w Zwickau. Linia produkcyjna VW ID.4/ID.5 oraz Audi Q4 e-tron (c) Volkswagen

To duży kłopot, bo silnik APP550 uczyniono podstawowym we wszystkich modelach Audi Q4 e-tron, VW ID.4/ID.5, Skodzie Enyaq, ID.7, wkrótce też w ID. Buzzie. Stary APP310 napędza dziś tylko Volkswagena ID.3. APP550 ma większą moc, większy moment obrotowy, niższe zużycie energii, zastosowanie go zamiast APP310 podnosi zasięgi i skraca czas przyspieszenia 0-100 km/h o około 1,8 sekundy. Ciekawostką jest choćby chłodzenie olejem, którego przepływ wymuszany jest ruchem kół zębatych w przekładni – bez stosowania dodatkowej pompy.

Budowa silnika APP310 (c) Volkswagen

Budowa silnika APP550. Zwróć uwagę na liczbę miedzianych spinek i ich gęstość w stojanie w porównaniu do APP310 (c) Volkswagen

O ile druga linia w fabryce w Zwickau pracuje wolniej z powodu niedoboru silników, pierwsza, z której zjeżdżają VW ID.3 i Cupra Born, nie osiąga pełnej wydajności z powodu stosunkowo niewielkiego zainteresowania modelami. Volkswagen hamował ją już w październiku i w grudniu. W efekcie maksymalną wydajność mogłyby osiągnąć tylko linie wytwarzające VW ID.7 w Emden (Niemcy) – mają priorytet w odbiorze silnika APP550 – gdyby… model wzbudzał zainteresowanie. Tymczasem do końca 2023 roku samochód sprzedał się w Niemczech w zaledwie 1 095 egzemplarzach (źródło). Masowe dostawy wystartowały w październiku 2023 roku.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: