Tesla rozpoczęła w Europie akcję wymiany niektórych europejskich Superchargerów na wersje z dwoma przewodami zakończonymi złączami Type 2 i CCS. Jeden z naszych Czytelników uzyskał ponadto potwierdzenie, że europejski Model 3 z gniazdem CCS nie naładuje się na Superchargerze ze złączem Type 2.
Tesla Model 3 w Europie: tylko Superchargery z CCS
O tym, że europejska wersja Tesli 3 zostanie wyposażona w gniazdo ładowania CCS (zdjęcie poniżej), wiadomo już od ponad dwóch miesięcy. Pierwsze wersje samochodów pojawiły się już nawet na naszym kontynencie i zmierzają do swoich właścicieli (zdjęcie na górze).
Dziś jeden z naszych Czytelników uzyskał potwierdzenie bezpośrednio od Tesli, że Model 3 z gniazdem CCS nie naładuje się na Superchargerze z wtykiem Type 2. Żeby skorzystać z szybkiego ładowania prądem stałym (DC), właściciel auta będzie musiał poszukać odpowiedniego Superchargera albo podłączyć się do stacji ładowania DC zewnętrznego dostawcy. Oczywiście złącze Type 2 nadal będzie funkcjonowało poprawnie z Tesla Model S i X.
A co w przypadku podłączenia do źródła prądu przemiennego (AC), na przykład z popularnej „siły” lub wallboksa? Otóż Tesla 3 ma dysponować 3-fazową ładowarką o mocy do 11 kW. Modele S i X potrafią dziś obsługiwać do 16,4 kW, a starsze wersje aut oferowały 11 lub 22 kW.
> Jak rozpoznać, ile wbudowanych ładowarek ma Tesla?
11 kW to rozsądna wartość, która pozwala na uzupełnienie energii w baterii z szybkością około od +50 do +70 km/h, czyli po nocnym postoju akumulatory Tesla Model 3 powinny być pełne.
Na zdjęciu: transport europejskich Tesli jadący prawdopodobnie do Norwegii (c) Jan & Pouls Elbilblog