W 2024 roku BYD sprzedał w całej Europie mniej niż 50 tysięcy samochodów, nieco ponad 1 procent swojej światowej produkcji (4,27 miliona aut). Ale firma się nie poddaje, w 2025 roku planuje na Starym Kontynencie dużą ofensywę: chce zacząć sprzedawać tańsze modele (np. BYD Atto 2), zakłada rozszerzenie oferty o hybrydy plug-in, bo na rynku elektryków jest bardzo ciasno, przygotowuje się do debiutu marki Denza. Jeszcze w tym roku z fabryki BYD na Węgrzech mają zacząć wyjeżdżać pierwsze samochody „Made in Europe”.

BYD w Europie, podejście pierwsze, część druga

Marka Denza powstała we współpracy z Daimlerem / Mercedesem, miała podbijać rynek premium, ale niemiecki producent nie był zadowolony z jej wyników. Dlatego stopniowo sprzedał swoje udziały w firmie i od września 2024 roku Denza należy wyłącznie do BYD-a. Chińczycy skupiają się na promowaniu produktów Denzy jako aut klasy wyższej, w Europie zadebiutuje ona z modelem Z9 GT (kombi) konkurującym z BMW, Mercedesem czy nawet Porsche. Pod marką Denza będzie u nas sprzedawany też Fangchengbao Bao 5 vel Denza B5.

Denza Z9 GT ma 630 jednostek CLTC zasięgu w wariancie elektrycznym i 1 101 jednostek CLTC jako hybryda plug-in (c) BYD / Denza

Fangchengbao Bao 5, „Formuła Leopard Leopard 5”. Poza Chinami – również w Europie – sprzedawany będzie jako Denza B5 (c) User3204 / Wikimedia

BYD zauważył, że na rynku samochodów elektrycznych jest ciasno i że auta nie przyjmują się wystarczająco szybko, dlatego chce na Starym Kontynencie wzmocnić ofertę z napędami hybrydowymi. Hybrydy plug-in będą oferowane szczególnie w południowej i wschodniej części Europy, dowiedział się Automotive News Europe. Oprócz tego wystartuje ze sprzedażą elektrycznego BYD-a Atto 2 (=BYD Yuan Up, BYD Yuan Pro; 4,31 m długości, 2,62 m rozstawu osi, bateria 45,1 kWh), bo jego większy brat, BYD Atto 3, był najchętniej kupowanym modelem BYD-a w naszej części świata. Drugi był Seal U, trzeci Dolphin (źródło), wszystkie skusiły po kilkanaście tysięcy nabywców.

Jeszcze w tym roku ma wystartować fabryka BYD-a na Węgrzech, wyjadą z niej BYD Dolphin oraz BYD Atto 3. Na przyszły rok zaplanowano kolejny debiut, w Europie ma się pojawić inna marka chińskiego producenta wytwarzająca samochody terenowe, Yangwang, wraz z ikonicznym sportowym Yangwangiem U9. W 2026 roku w Turcji powinien ruszyć kolejny zakład marki, plotki mówią, że mają być tam składane modele nieco większe niż na Węgrzech (np. Sealion 7), może też z napędami hybrydowymi, ale producent nie potwierdza tych rewelacji.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: