Opel Ampera-e / bliźniak Chevroleta Bolta / otrzymał tylko cztery gwiazdki w teście zderzeniowym Euro NCAP. Maksymalna nota to pięć gwiazdek, Ampera-e jej nie otrzymał, ponieważ… zabrakło w nim sygnalizacji niezapiętych pasów na tylnym siedzeniu.
Test zderzeniowy Euro NCAP Opel Ampera-e [WIDEO]
Sprawa może wydawać się błaha, ale sekretarz generalny Euro NCAP podkreśla, że sygnalizacja niezapięcia pasów mocno wpływa na kierowców. Jej brak oznacza, że pasażerowie z tyłu mogą zapomnieć o pasach bezpieczeństwa. Tymczasem na tylnej kanapie najczęściej podróżują dzieci.
W rzeczywistych testach zderzeniowych Apera-e poradził sobie dobrze – pasażerowie byli mocno chronieni. Samochód otrzymał następujące oceny bezpieczeństwa:
- 82 procent dla dorosłych (przód),
- 73 procent dla dzieci (tył),
- 75 procent dla pieszych (uderzenie przodem),
- 72 procent przy ocenie mechanizmów zdalnego powiadamiania.
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]