W niedzielę, 16 maja, Elon Musk odwiedził niespodziewanie Giga Berlin, fabrykę Tesli w Gruenheide (Niemcy). Tymczasem w budowanych równolegle zakładach Tesli pod Austin (Teksas, Stany Zjednoczone) zaprezentowano jednoczęściowy odlew przedniej części podwozia Modelu Y. Do kompletu brakuje nam już tylko baterii strukturalnej.

Elon Musk i postępy w produkcji Tesli Model Y

Elon Musk pojawił się w Niemczech. Spytany o problemy z urzędnikami odparł, że firma „robi całkiem dobre postępy”. Wyraził nadzieję, że pierwszy samochód wyjedzie z niemieckiej fabryki pod koniec roku, więc masowej produkcji i regularnych odbiorów – to już interpretacja redakcji www.elektrowoz.pl – spodziewajmy się w roku przyszłym.

Jednocześnie na Twitterze pojawiło się też zdjęcie odlewu przodu Tesli Model Y. Dotychczas widywaliśmy tylko odlewy tyłów, słyszeliśmy, że przód też będzie wytwarzany w tej samej technologii oraz że obydwa te elementy wraz z baterią strukturalną będą stanowiły bazę podwozia elektrycznego crossovera Tesli:

Gotowy odlew przodu niebędący renderingiem oglądamy po raz pierwszy (źródło):

Widoczna na zdjęciu struktura waży 130 kilogramów, podczas gdy analogiczna z tyłu ma masę 80 kilogramów. Obydwie wytwarzane są przez prasy stworzone przez włoską firmę IDRA, łącznie do końca roku Tesla będzie miała 11 takich urządzeń w fabrykach w Kalifornii, Szanghaju (Chiny), Teksasie i Niemczech. Aktualnie odlewy stosowane są wyłącznie w Tesli Model Y, w przyszłości mogą pojawić się również w innych modelach producenta.

Do kompletu brakuje nam więc już tylko pojemnika baterii opartej na ogniwach 4680 zespolonego z obydwoma odlewami. Bo jej wnętrze widzieliśmy już na fotografii ujawnionej przez Sandy’ego Munro:

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]