Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Elektryki Volkswagena z tańszymi bateriami LFP. Platforma MEB przejdzie w MEB Plus, zmiany od VW ID.2 w 2026 roku

Od co najmniej trzech lat słyszymy o odmianie platformy MEB Volkswagena, która miała stopniowo pojawiać się w nowych samochodach. Nazw było kilka (MEB Entry, MEB Eco, MEB+), ostatecznie stanęło na MEB Plus. Teraz wiemy już, że jest to odmiana, unowocześniony wariant platformy MEB, który oprócz optymalizacji kosztowych i wydajnościowych zyskał też kompatybilność z tańszymi ogniwami litowo-żelazowo-fosforanowymi. Baterie LFP zaczną się pojawiać w Volkswagenach w 2026 roku, po raz pierwszy w VW ID.2. Następnie trafią do VW ID.3, ID.4, ID.7.

MEB Plus i tańsze baterie w drugiej połowie dekady

Producenci samochodów elektrycznych zapowiadali nam, że pierwsza połowa dekady będzie czasem rozwoju, sygnalizowali konieczność cierpliwości i przeczekania, jeśli potrzebujemy taniego auta elektrycznego. Niskie ceny nadchodzą powoli – w końcu lepiej jest zarabiać więcej niż mniej, prawda? – ale idą, głównie za sprawą ogniw LFP, coraz bardziej zaciekłej konkurencji oraz schodzenia do coraz niższych segmentów.

W Volkswagenie cięcie kosztów odbywa się przez optymalizację platformy MEB, która stosowana jest w markach: Volkswagen (linia ID.), Skoda (modele E…q), Audi (Q4 e-tron), Cupra. Najpierw uświadomiono nas w kwestii modernizacji silnika APP310 do APP550, który przy niższych kosztach produkcji oferuje lepsze parametry. Do zmian doszło w falowniku, chociaż producent nie chwalił się szczegółami – różnice słychać jednak „na ucho”. Teraz Autocar dowiedział się, że oficjalny debiut MEB Plus jako platformy nastąpi wraz z premierą VW ID.2 w przyszłym roku (źródło).

Największą zmianą będzie użycie tańszych ogniw LFP. Tuż po ID.2 inne auta na MEB przejdą na MEB Plus, co będzie wiązało się z możliwością zastosowania w nich strukturalnych baterii LFP, czyli takich, w których ogniwa będą kręgosłupem wzmacniającym sztywność samochodu. Do zmian prawdopodobnie będzie dochodziło w trakcie faceliftingów. Prezes Volkswagena, Thomas Schaefer, mówi o unowocześnieniu wszystkich istotnych modeli: VW ID.3, ID.4 oraz ID.7 – nowe pakiety otrzymają wszystkie oprócz wariantów stworzonych z myślą o sportowych osiągach.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 4.3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version