Poprzedni prezes aliansu Renault-Nissan, Carlos Ghosn, decydował o obniżaniu cen Nissana Leafa, żeby pobudzić jego sprzedaż. Hiroto Saikawa, ostatni prezes Nissana, wyznał właśnie, że jego zdaniem był to błąd. Obniżki cen zniszczyły rzekomo wizerunek Leafa, w Stanach Zjednoczonych przylgnęła do niego etykietka „samochodu ze zniżką.

Nissany będą droższe i bardziej premium

Nowy prezes Nissana, Makoto Uchida, chce, by japoński producent odzyskał pozycję lidera w segmencie samochodów elektrycznych. Dlatego marka powinna skupić się na wyróżniających cechach, lepszych zasięgach i wyższych cenach, które poprawią wyniki finansowe producenta. Według Automotive News strategia wejdzie w życie wraz z premierą Nissana Ariya, nowego elektrycznego crossovera producenta (źródło) – ta powinna nastąpić w 2021 roku.

Nie wiadomo, czy auto trafi na rynek europejski jako Nissan, czy może jako Infiniti, która właśnie zostało wycofane z przeważającej części naszego kontynentu.

Oprócz segmentu samochodów elektrycznych firma planuje kontynuować prace badawcze związane z hybrydami, wodorem, ogniwami paliwowymi, by sprawdzić, jak wykorzystać je w opracowaniu planu długoterminowego.

Poprzedni prezes przyklasnąłby tej strategii. Duże obniżki cen i wysokie cele dotyczące sprzedaży (ang. target) ponoć zadziałały destrukcyjnie na Leafa jako produkt. I choć model zostaje na razie na rynku, może się okazać, że obecna polityka rabatowa (link poniżej) będzie stopniowo wycofywana.

> Cena Nissana Leafa obniżona do 118 000 złotych. Z dopłatą: 82 600 zł! [aktualizacja]

Deklaracje obecnego prezesa dotyczące podnoszenia cen w celu zwiększenia opłacalności biznesu z pewnością są słuszne. Pasują też aktualnego trendu ucieczki Nissana spod władzy Renault. Jednak rabaty na Leafa nie są przypadkowe: do potencjalnych nabywców elektryków powoli dociera, że auto elektryczne ze stosunkowo niewielkim zasięgiem (243 km w Leafie II „40 kWh”) oraz bez aktywnego chłodzenia baterii coraz słabiej prezentuje się na tle konkurencji.

Zdjęcie otwierające: najnowsza generacja Leafa II, model e+, z baterią o pojemności całkowitej 62 kWh (c) Nissan

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]