Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Elektryczny VW I.D. Neo: rozwój w Wolfsburgu, produkcja w Zwickau, baterie z Brunszwiku

Niemiecki portal Electrive zawiera ciekawe zestawienie, gdzie będą produkowane poszczególne elementy elektrycznego VW ID Neo, czyli hatchbacka segmentu C, konkurenta VW Golfa. Okazuje się, że najważniejsze podzespoły auta zostaną wytworzone w całości w Niemczech.

Gdzie będzie produkowany elektryczny VW ID Neo? W całych Niemczech

Główne zakłady produkcyjne ID Neo znajdują się w Zwickau; według Volkswagena będzie to największa fabryka samochodów elektrycznych w Europie. Koncern przebudowuje tam dwie linie produkcyjne, by w 2020 roku być gotowym do wytwarzania 1,5 tysiąca VW ID dziennie. Z zakładów mają wyjeżdżać elektryczne ID Neo i ID Crozz oraz ich odpowiedniki Audi i Seata. Co sugeruje, że najpóźniej w 2020 roku zobaczymy elektryczne Audi A3.

> TEST: Hyundai Kona Electric – recenzja Bjorna Nylanda [wideo], część 1: wnętrze, kokpit, bateria

Projekt = Wolfsburg

Auto zostało zaprojektowane w Wolfsburgu, czyli w centrali Volkswagena. Portal Electrive spekuluje również, że przejechało już tysiące kilometrów na torze testowym Ehra-Lessien.

Napęd = Kassel

Platforma MEB, która stanowi bazę dla nowych samochodów elektrycznych VW, oraz napęd VW ID Neo mają powstawać w Kassel. Fabryka zatrudnia dziś 16,5 tysiąca ludzi, a samo Kassel staje się centrum kompetencji Volkswagena w zakresie silników elektrycznych. Podobną rolę ma pełnić węgierskie Győr dla Audi.

Bateria = Brunszwik

Niemiecki koncern kupuje ogniwa bateryjne od zewnętrznych producentów: Samsunga SDI, LG Chem i SK Innovation, powstają więc one na Dalekim Wschodzie. Jednak tak samo, jak BMW, Volkswagen będzie produkować baterie na własną rękę. Już dziś w zakładach w Brunszwiku powstają baterie dla e-Up, e-Golfa, Golfa i Passata GTE.

> Zielone tablice rejestracyjne? Z zielonymi literami? Zamieszanie przy profesjonalnych tablicach rejestracyjnych

VW ID Neo – wszystko, co wiemy

Volkswagen ID Neo (właściwie: I.D. Neo) to elektryczny hatchback z napędem na tył i silnikiem o mocy 170 KM (125 kW). Samochód ma 4,1 metra długości, jest o 15 centymetrów krótszy niż VW Golf, ale dzięki napędowi elektrycznemu rozstaw osi zwiększono o 13 centymetrów. Producent obiecuje nawet, że kabina będzie miała rozmiary o klasę wyższe – raczej Passata niż Golfa.

Auto wejdzie do sprzedaży w 2020 roku, jego cena będzie prawdopodobnie zbliżona do ceny VW e-Golfa [spekulacje].

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version