Na holenderskim kanale Volkswagena pojawiło się kilka niepublicznych filmów, na których widać nowego VW ID / ID. Neo. Wszystko wskazuje na to, że samochód otrzyma nazwę Volkswagen ID.3, pojawiają się też sugestie, że wariant sprzedawany w momencie premiery zostanie nazwany „ID.3 1st” (ang. first, czyli pierwszy) i będzie to wersja z największą baterią, 77 kWh (brutto 82 kWh). Pierwsza informacja się potwierdziła, druga – nie.

Note to Editors from around the world: take all the screenshots You want. 🙂

Volkswagen ID.3, czyli wielkie odliczanie

Dokładnie za pięć dni, 8  maja 2019 roku, pojawi się możliwość zapisu na nowego Volkswagena ID.3 znanego też pod oznaczeniami ID. Neo oraz I.D. hatchback. Teraz na holenderskim kanale Volkswagena pojawiło się kilka teaserów reklamowych samochodu, na których można dostrzec dodatkowe szczegóły auta.

VW ID.3 ma dość dużą powierzchnię boczną, co jest charakterystyczne dla wszystkich aut posiadających kilkadziesiąt centymetrów baterii w podłodze. Atrapa chłodnicy jest zaślepiona, a niewielkie wloty powietrza znajdują się tuż nad drogą. Reflektory auta połączone są pasem świetlnym, na którego środku znajduje się symbol Volkswagena. Co ciekawe, znaczek również jest przykryty, co sugeruje, że także on jest podświetlony:

Uwagę zwraca spora, dziwnie ulokowana pierwsza szyba w drzwiach, która od wewnątrz wydaje się być znacznie mniejsza. W Volkswagenie Golfie obecnej generacji jest ona mikroskopijnych rozmiarów:

Na powyższych zdjęciach warto zwrócić uwagę na coś jeszcze: choć odległość między szczeliną błotnik-drzwi a kołem jest podobna w obu Volkswagenach, to kabina ID.3 sprawia wrażenie znacznie bardziej wyciągniętej w przód, dłuższej – przestrzeń dla pasażerów w Volkswagenie ID.3 zaczyna się już nad przednim kołem! Producent zadbał również o zakrycie fragmentu maski przy szybie – nie do końca wiemy, co może się tam znajdować.

Bok i tył samochodu zostały mocno zakamuflowane i pojawiają się na dobrym ujęciu w tylko w dwóch momentach. Spodziewamy się świateł podobnych do Volkswagena Golfa, ale spłaszczonych i rozciągniętych. W przeciwieństwie do tego, co sugeruje Auto Bild (ilustracja z białym autem), wydaje nam się, że zostaną one połączone wąskim pasem świetlnym rozciągającym się na szerokość klapy bagażnika:

Na teaserach nie widać wnętrza samochodu, ale z odblasków można wywnioskować, że kokpit z licznikami jest niewielki, a auto posiada dodatkowy wystający wyświetlacz na konsoli centralnej. Podobna deska rozdzielcza pojawiła się już w Seacie el-Bornie, czyli bracie-bliźniaku Volkswagena ID.3 (drugie zdjęcie):

Producent reklamuje Volkswagena ID.3 pokazując młodych (~25-30 lat) ludzi i dużą liczbę kolorów. Na jednym z ujęć obserwujemy zmianę obrazów w ramach za pomocą smyrnięcia palcem – to prawdopodobnie nawiązanie do interfejsu multimedialnego VW ID.3:

Według teaserów samochód przejedzie „do 550 kilometrów” na jednym ładowaniu, co podpowiada, że mamy do czynienia z wersją o największej baterii. Przypomnijmy, na oficjalnej stronie Volkswagena spisane zostały następujące warianty samochodu:

  • VW ID. 45 kWh (~48 kWh pojemności całkowitej) z zasięgiem 230-330 km WLTP,
  • VW ID. 58 kWh (~62 kWh pojemności całkowitej) z zasięgiem 300-420 km WLTP,
  • VW ID. 77 kWh (~82 kWh pojemności całkowitej) z zasięgiem 390-550 km WLTP.

Niewykluczone zatem, że wbrew wcześniejszym doniesieniom (patrz: Volkswagen ID. Neo w trzech wersjach: Pure, Range i Range S. W sprzedaży najpierw Range z baterią 58 kWh? [aktualizacja]) w przedsprzedaży od 8 maja dostępny będzie wariant najdroższy, Volkswagen ID.3 1st edition z największą baterią i zasięgiem do 550 km na jednym ładowaniu (deklaracje producenta).

Warto zwrócić uwagę, że Volkswagen bardzo dba o komunikację. Samochód określono mianem „lokalnie zeroemisyjnego”, żeby uniknąć nonsensownej polemiki o „emisji przesuniętej do elektrowni na wieś” i regularnie uprawianej manipulacji:

> SKANDAL, ekolodzy w szoku, OKŁAMALI NAS, elektryki bardziej trujące, TYLKO DIESELKI [raport Ifo Institute = nonsens]

Oto wszystkie filmy dostępne na holenderskim kanale:

 

 

 

Dzięki, Panie Piotrze, za cynk!

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]