Szef fabryki Stellantis w konurbacji Miluzy (fr. Mulhouse), Thierry Robert, zamieścił na LinkedIn zdjęcie z zakładu, na którym głównym bohaterem był elektryczny Peugeot E-408 oznaczony jako BM2N3. Ten model był już prezentowany na wizualizacjach, ale w praktyce jeszcze nie miał swojej premiery. Ma zostać oficjalnie wprowadzony do oferty w tym roku.
Peugeot E-408 już w produkcji
Gdyby nie wpis Roberta, o którym informuje francuski portal Auto Moto, po samochodzie trudno byłoby poznać, że jest wersją elektryczną, ponieważ kompletnie niczym się nie różni od wariantu spalinowego (zdjęcie nr 2 z bazową wersją Allure):
Peugeot E-408 jest o tyle intrygujący, że może otrzymać zarówno stary zespół napędowy z Opla Astry Electric z baterią 54 (51) kWh i silnikiem 115 kW/156 KM, jak też nowy zestaw, który znamy z Peugeota E-3008 z baterią 73 (~68) kWh i silnikiem o mocy co najmniej 155 kW/210 KM. Ten pierwszy sprawi, że samochód będzie drogi i słaby pod względem zasięgu, ten drugi może uczynić zeń całkiem sprawnego, ładnego i, niestety, nietaniego elektryka pogranicza segmentów C i D.
Jako ciekawostkę możemy dodać, że spalinowy Peugeot 408 powstał na platformie EMP2, która została użyta w Oplu Astrze Electric, ale w odróżnieniu od Astry czy Peugeota E-308, w 408 zastosowano wersję 3.0 platformy z dużym rozstawem osi (2,785 m). Teoretycznie więc wersja elektryczna, Peugeot E-408, mógłby mieć większą baterię, choć nie jest budowany w oparciu o nowocześniejszą bazę STLA Medium, która gwarantuje obecność większego akumulatora.
Debiut Peugeota E-408 ma nastąpić w tym roku. Podczas zeszłorocznych zapowiedzi model wymieniano po Peugeocie E-5008, który został pokazany w marcu.
Nota od redakcji Elektrowozu: zdjęcie robiono chyba drugim Peugeotem…